لزوم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین
کد خبر: 3849828
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

لزوم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زائرانی که به عتبات مشرف می‌شوند به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی می‌بایست مسائل فرهنگی را رعایت کنند تا مورد بی‌احترامی واقع نشوند، بر تشکیل ستاد فرهنگی اربعین تأکید کرد.

لزوم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 22 مهرماه در نشست ستاد اربعین مرز مهران با حضور رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: با توجه به ازدحام جمعیت عظیمی در یک نقطه باید در تبلیغ مسائل فرهنگی بیشتر برنامه‌ریزی شود؛ چرا که مسائل فرهنگی باری بر زمین مانده است و نیازمند تشکیل ستاد فرهنگی اربعین است.

وی با بیان اینکه برخورد بعضی از زائران در کشور همسایه بازخورد منفی دارد، افزود: نحوه برخورد و تعامل برخی از زائران برای دریافت خدمات‌رسانی نامناسب است و در این زمینه توجیه نشده‌اند که باید با تشکیل ستاد فرهنگی اربعین این مشکلات حل شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: زائران ما باید هوشیار باشند؛ چرا که در برابر تهاجم فرهنگی قرار داریم و دشمن در حال وارد کردن بیشترین آسیب برای دین‌زدایی است.

کریمی‌تبار گفت: این شور و شعور حسینی مردم را به صحنه می‌آورد و تهاجم دشمن را خنثی می‌کند و ایران را هر ساله میزبان زائرانی می‌کند که از کشورها و فرهنگ‌های مختلف وارد ایران می‌شوند.

وی تأکید کرد: آموزش و تبلیغ مسائل فرهنگی باید استمرار یابد و برای ارتباط بیشتر زائران با خداوند باید هزینه‌ای صرف شود؛ چرا که در این زمینه متولی وجود ندارد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام معبر زائران امام حسین(ع) است و باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود اما مسائل فرهنگی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: وقتی نهضت امام حسین(ع) یک نهضت فرهنگی و آگاهی‌بخشی به دنیاست تشکیل ستاد اربعین در این راستا چشمگیر می‌شود.

کریمی‌تبار بر لزوم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین تأکید کرد و افزود: گروه‌هایی که سواره و پیاده وارد می‌شوند تا زمانی که از استان ایلام خارج ‌می‌شوند یک جمعیت سیار هستند و هیچ‌کس هم متولی این کار نیست.

وی با بیان اینکه اگر هم در این زمینه کاری در سطح کشور انجام شده به‌عنوان کسی که در استان مسئولیت دارم نسبت به آن بی‌اطلاع هستم، تأکید کرد: اگر بخواهیم در مسائل فرهنگی تأثیرگذار باشیم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین بسیار ارزشمند و راه گشا است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تأمین آب، غذا و اسکان دغدغه‌ای است که همه مردم ما برای فراهم کردن آن بسیج می‌شوند که جای قدردانی دارد.

وی از تلاش استاندار ایلام و شورای تأمین ستاد اربعین قدردانی کرد و گفت: مسئولان در شهر مهران به‌طور شبانه‌روزی برای رفع مشکلات فعالیت می‌کنند و امیدواریم همانگونه که تاکنون مشکل خاصی نداشتیم در مسیر بازگشت نیز زائران به سلامت به شهرهایشان بازگردند.

انتهای پیام
captcha