ارائه خدمات مطلوب شهری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3849920
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

ارائه خدمات مطلوب شهری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی- معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: ارائه خدمات مطلوب شهری، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ هرچه مردم بیشتر به تکالیف خود از جمله پرداخت عوارض عمل کنند، بیشتر می‌توانند حق خود را که برخورداری از شهری پاکیزه و با امکانات بالاست، مطالبه کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، خلیل صاحبدادزهی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان، امروز 22 مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: شهرداری سازمانی است که بودجه دولتی آن بسیار ناچیز بوده و بخش عمده درآمد آن وابسته به تعامل شهروندان است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب شهری، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ هرچه مردم بیشتر به تکالیف خود از جمله پرداخت عوارض عمل کنند، بیشتر می‌توانند حق خود را که برخورداری از شهری پاکیزه و با امکانات بالاست، مطالبه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان بیان کرد: حق و تکلیف دو بال برای پیشرفت جامعه است؛ همان‌طور که مردم حقوقی دارند و باید آن را مطالبه کنند، وظایف و تکالیفی هم دارند که اگر به آن عمل نشود، دست ما برای ارائه خدمات، بسته می‌ماند.

وی افزود: علاوه بر تأمین بودجه، وظیفه دیگر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، ساماندهی نیروی انسانی است که در این حوزه، آموزش‌های فراوان برای ارتقاء سطح کارآیی پرسنل ارائه شده است.

صاحبدادزهی اظهار کرد: با هدف گسترش عدالت در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، برای اولین بار بودجه شهرداری به صورت تجمیعی بسته شده و کلیه درآمدهای شهرداری به شکل متمرکز در حساب خزانه داری جمع آوری و بر اساس اولویت توزیع و هزینه می‌شود؛ این شیوه هزینه کرد بودجه موجب شد تا اعتبارات به میزان قابل توجهی به سمت مناطق کم برخوردار شهر سوق داده شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: جهت گسترش ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان و ارائه خدمات به حاشیه شهر در هر منطقه، سه ناحیه تشکیل شده و 15 ناحیه برای اینکه خدمات به لایه‌های زیرین و حاشیه شهر برسد تشکیل شده است. علاوه بر این، زاهدان از جمله کلانشهرهایی است که سند توسعه آن در حال تدوین بوده و برنامه 5 ساله شهر نیز در دست تنظیم و تدوین است.

انتهای پیام
captcha