پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در رباط کریم
کد خبر: 3850008
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در رباط کریم

کانون خبرنگاران نبأ _ مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» شنبه، 27 مهرماه همزمان با اربعین حسینی از مقابل شهرداری رباط کریم به سمت آستان مقدس امامزاده عمادالدین(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی رباط کریم، با موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همراه با کاروان اسرای کربلا با حضور حجج اسلام ترابی، امام جمعه، حیدری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی، زین‌الدین، رئیس اداره اوقاف، رستگار، معاون امور مساجد رباط کریم، و پارسا، شهردار، زارعی، معاون فرهنگی اداره اوقاف، شاهمرادی، نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی و دیگر مسئولان این شهرستان، 22 مهرماه در دفتر امام جمعه رباط کریم برگزار شد.

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در رباط کریم

در این نشست، حجت‌الاسلام ترابی، ضمن تسلیت اربعین شهادت مظلومانه سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، بیان کرد: راهپیمایی اربعین هر سال با عظمت و شکوه خاصی نسبت به سال‌های قبل در عراق برگزار می‌شود که این نشان از اقتدار مسلمانان و شیعیان جهان است و قدرت مسلمانان را به رخ کشیده و به نمایش می‌گذارد.

وی اظهار کرد: ما نیز نباید از برگزاری برنامه‌های شهرستانی برای جاماندگان اربعین غافل باشیم و با همکاری و تعامل همدیگر برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، هرچه در توان داریم باید انجام دهیم.

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در رباط کریم

در ادامه، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم، نیز به بیان برنامه‌های اربعین و توزیع نذورات پرداخت و هریک از شرکت‌کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

در این نشست مقرر شد، مراسم  پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» شنبه، 27 مهرماه جاری، ساعت 9 از مقابل شهرداری رباط کریم به سمت آستان مقدس امامزاده عمادالدین(ع) این شهرستان همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این بقعه متبرکه برگزار شود.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر پیاده‌روی، ایستگاه مشاوره و پرسش و پاسخ، پذیرایی از شرکت‌کنندگان و مراسم عزاداری از برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

همچنین مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» همزمان با روز اربعین حسینی از ساعت ۹:۳۰، از مقابل مسجد جامع امام علی(ع) پرند به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار خواهد شد.
منوچهر جلیلی

انتهای پیام
captcha