نمایش فرهنگ عاشورا با هنرمندی بوشهری‌ها در لهستان
کد خبر: 3850445
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

نمایش فرهنگ عاشورا با هنرمندی بوشهری‌ها در لهستان

گروه بین‌الملل ــ گروه فرهنگی و هنری «هومهر» از استان بوشهر به مناسبت ایام اربعین حسینی به مدت یک هفته در لهستان به نمایش فرهنگ عاشورا و اجرای برنامه‌های عزاداری سنتی بوشهری‌ها می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ گروه فرهنگی و هنری هومهر بامداد جمعه، 26 مهرماه، تهران را به مقصد ورشو، پایتخت لهستان، ترک خواهد کرد تا از روز اربعین برابر با 27 مهرماه در این کشور برنامه‌های خود شامل نمایش، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی بوشهری را اجرا کند.

مهدی جلالی، مدیرگروه فرهنگی وهنری هومهر، با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه‌ریزی سفارت ایران در لهستان، گروه ما طی یک هفته حضور در لهستان در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه «دومینیکن» شهر لوبلین برنامه‌های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه‌خوانی، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده با عنوان «تجلی حقیقت» و با موضوع «نهضت عاشورا» تهیه شده که حاصل کار جمعی اعضای گروه فرهنگی و هنری هومهر است.

مدیرگروه فرهنگی و هنری هومهر به اهداف و برنامه‌های این گروه در لهستان اشاره و تصریح کرد: خوشحالیم که در این سفر فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانیم با زبان فرهنگ و هنر بوشهر، گوشه‌ای از نهضت عاشورا را به تصویر بکشیم.

گروه هنری هومهر متشکل از شماری از هنرمندان بوشهری از سال 75 کار خود را آغاز کرده و در مناسبت‌های مختلف اجراهای متفاوتی در داخل و خارج کشور داشته که رویکرد همه این برنامه‌ها توجه به آیین، فرهنگ و هنر بومی بوشهر بوده است.

این گروه سال 95 هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه‌برنامه‌های ایام محرم را در شهرهای مختلف آلمان اجرا کرد که مورد استقبال مسلمانان ساکن آلمان و همچنین هموطنان ایرانی مقیم این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha