رسانه‌های بیگانه درصدد ناامیدی مردم از انتخابات هستند
کد خبر: 3850712
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

رسانه‌های بیگانه درصدد ناامیدی مردم از انتخابات هستند

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، گفت: رسانه‌ها با انعکاس عملکرد مسئولان در خنثی‌سازی هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه که درصدد ناامیدی مردم هستند، نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی،‌ رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز،‌ 25 مهرماه در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، با اشاره به اهمیت ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، اظهار کرد: مسئولان باید بسترهای افزایش مشارکت پرشور مردم را شناسایی کرده و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز با انعکاس عملکرد مسئولان در خنثی‌سازی هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه که درصدد ناامیدی مردم هستند، نقش‌آفرینی کنند.

وی استفاده از هر وسیله‌ای برای پیروز شدن در انتخابات را مذموم دانست و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند فضای انتخاباتی را مورد سوءاستفاده قرار داده و امنیت روانی مردم در آستانه انتخابات را خدشه‌دار کنند برخورد کرده و با تشکیل پرونده قضایی به تخلفات آنان در کمترین زمان رسیدگی خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به گردش گسترده اطلاعات در فضای مجازی و عدم امکان کنترل در انتشار آن، تصریح کرد: هنر مدیریت فضای مجازی و رسالت امروز مسئولان و مدیران، هدایت و جهت‌دهی صحیح به اخبار و اطلاعات موثق است.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: جامعه تشنه دریافت اطلاعات صحیح است و مسئولان و رسانه‌ها وظیفه دارند اخبار و وقایع را به‌درستی و به‌موقع انتشار دهند تا افکار، فریفته اخبار سرتاسر دروغین رسانه‌های بیگانه نشده و یک رقابت سالم در انتخابات به دشمنی مبدل نگردد.

خلیلی با بیان اینکه شعب ویژه‌ای در دادگستری گیلان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تعیین شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی رقابت کاندیداها را تحت نظر داشته و با جدیت و قاطعیت تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از اتمام انتخابات مورد رسیدگی قرار داده و احکام صادره را نیز به اطلاع عموم خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha