تشریح برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان در استان مرکزی
کد خبر: 3852038
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

تشریح برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان در استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه در سال جاری پرداخت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، صبح امروز، اول آبان‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام اربعین و رحلت پیامبر اسلام(ص) و ذریه بزرگوار ایشان امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، یوم‌الله 13 آبان را یک روز باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی خواند که مجموعه بزرگی از مناسبت‌‌های انقلاب را در خود جای داده است.

وی افزود: یوم‌الله 13 ابان از جهت مصادف بودن با زمان تبعید امام خمینی(ره) اهمیت بسیاری در تقویم انقلابی ما دارد که به همین جهت از طریق مجلس شورای اسلامی به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و همین‌طور نام‌گذاری به‌عنوان روز دانش‌آموز و آخرین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی و همین‌طور تسخیر لانه جاسوسی و اولین سالروز تحریم‌های ظالمانه آمریکا که توأم است با یکسال شکست امریکایی‌ها که ما تحریم‌های بسیار گسترده و وسیع را از سوی دولت ایالات متحده تحمل کردیم؛ لذا امسال اولین سال مقاومت ملت ایران و دست‌یابی به یک ثبات نسبی در برابر تجاوز دشمن است که این نتیجه مقاومت و انقلاب بودن و انقلابی اندیشیدن ملت ایران و تدابیر مقام معظم رهبری است که باعث عبور ملت ایران از این مرحله شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این‌که رویکرد ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان یک رویکرد فراگیر است، افزود‌: با توجه به برگزاری همه‌ساله مراسم 13 ابان در شهر اراک و حضور خود‌جوش و پرشور مردم در این مراسم، امسال فضای استکبار‌ستیزی بیشتری در کشور وجود دارد و به لطف الهی امسال به حضور حداکثری مردم و اقشار جامعه و دانش‌آموزان که از پیشگامان برگزاری مراسم هستند و این روز متعلق به آنان است، تکیه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام دانشی با توجه به مصوبه جلسه شورای هماهنگی تصریح کرد: در مورد راهپیمایی روز 13 آبان برنامه از این قرار شد که دانش‌آموزان از مدارس به‌صورت دسته‌جمعی و مردم هم با فراخوان‌های عمومی به‌صورت انفرادی و جمعی به میدان سرداران و سپس از میدان سرداران راهپیمایی آغاز شود و نهایتاً در مصلی بیت‌المقدس اراک تجمع صورت بپذیرد.

وی در مورد نحوه تجمع اقشار مختلف مردم هم افزود: اگر شرایط از نظر جوی مساعد باشد قصد داریم تجمع روز 13 ابان و همینطور نمایشگاه کتاب را در محوطه بیرونی مصلی اراک برگزار کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که همه دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما و رسانه‌ها می‌بایست برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند، افزود‌: یک گلایه‌ای که از صدا و سیما مطرح است این است که  تصاویر پخش شده از صدا و سیمای استان مرکزی از مراسم گذشته تصاویر خوبی نیست و در واقع شایسته مردم نیست. حضور مردم مهم است و انعکاس و انتشار دقیق مراسم مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام دانشی با توجه به سیاست‌های کلی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد‌: سیاست‌های کلی سازمان تبلیغات اسلامی از این جهت است که یوم‌الله 13 ابان فقط برای دانش‌آموزان و روز دانش‌آموزان نباشد و تمامی اقشار مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان در این مراسم حضور داشته باشند.

وی در ادامه با گلایه و انتقاد از دانشگاه‌ها و حضور کمرنگ دانشگاهیان در این مراسم بیان کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها به‌صورت سازمان‌یافته در این مراسم شرکت نمی‌کنند و بنده از این اتفاق گلایه می‌کنم.

دانشی ادامه داد: این نشست یک نشست استانی است و هماهنگی‌های لازم در شهرستان‌ها در مراکز جمعیتی در حداقل 50 نقطه استان تجمع برگزار خواهد شد که فرمانداران و نمایندگان شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها وظیفه دارند مراسم را برگزار کنند، از جمله موارد مهم؛ اطلاع‌رسانی و تدابیر ترافیکی و امنیتی به عهده فرمانداران هست‌.

وی در مورد برگزاری مراسم در شهرستان‌ها هم گفت: اگر شرایط جوی در شهرستان‌ها مناسب باشد، مراسم را به‌صورت راهپیمایی برگزار می‌کنیم ولی اگر شرایط جوی مناسب نبود مراسم به‌صورت تجمع برگزار شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش برای صدور بخشنامه و تأکید برای حضور و همکاری دانش‌اموزان برای برگزاری مراسم 13 آبان همکاری لازم را انجام دهند و امید است این همکاری به نسبت سال‌های قبل بهتر انجام شود.

این مقام مسئول با تأکید بر تلاش برای هرچه بهتر برگذار شدن این مراسم یوم‌الله 13 آبان، افزود: انتظار داریم 10 هزار دانش‌اموز در این مراسم شرکت کنند و همین طور از شهرداری اراک هم انتظار داریم که 60 دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل اختصاص دهد و فضا‌های تبلیغاتی برای تبلیغات مراسم را در اختیار شورای هماهنگی قرار بدهد.

وی با تأکید بر این‌که ساعت شروع مراسم در سطح استان به‌صورت هم زمان نیست، بیان کرد: در سطح استان ساعت شروع مراسم متفاوت و به‌صورت سراسری نیست ولی در شهر اراک مراسم ساعت 9:30 دقیقه در میدان سرداران با شروع راهپیمایی و ساعت 10 در محوطه مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار خواهد شد که مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی و سخنرانی آغاز و با قرائت بیانیه و قطعنامه پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha