همایش اسلام و آموزش در «باشقیرستان» روسیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3852069
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

همایش اسلام و آموزش در «باشقیرستان» روسیه برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ دوازدهمین همایش بین‌المللی ارزش‌های اسلامی در آموزش و پرورش در جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسلام راشا، این همایش با عنوان «آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در فضای آموزشی قرن 21» در شهر اوفا مرکز جمهوری باشقیرستان برگزار می‌شود.
 
همایش مذکور به مناسبت سی‌امین سالگرد افتتاح نخستین مدرسه اسلامی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نام «رضاء الدین بن فخرالدین» امروز (اول آبان) آغاز می‌شود و فردا به پایان می‌رسد.

اداره امور دینی مسلمانان روسیه، دانشگاه دولتی تربیت معلم باشقیر و دانشگاه اسلامی CSAM روسیه با همکاری فدراسیون دانشگاه‌های جهان اسلام آیسسکو و شورای دولتی روابط دینی جمهوری باشقیرستان این همایش را برگزار می‌کنند.

«رادی خبیروف» رئیس جمهوری باشقیرستان، «طلعت صفا تاج الدین» مفتی اعظم این جمهوری، «ایگور کوماروف» نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال ولگا به همراه گروهی از علمای دینی از کشورهای مصر، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و جمعی از علمای مسلمان روسیه در این همایش حضور خواهند داشت.
 
جمهوری خودمختار باشقیرستان از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه است که در جنوب این کشور میان رود ولگا و رشته کوه اورال قرار دارد. این جمهوری حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد که 67 درصد آن‌ها مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha