روزی به نام «فلسفه و حکمت ایران و یونان» نام‌گذاری شود
کد خبر: 3854926
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
سفیر یونان در ایران پیشنهاد داد:

روزی به نام «فلسفه و حکمت ایران و یونان» نام‌گذاری شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ سفیر جمهوری یونان در ایران خواستار نام‌گذاری روزی با عنوان «روز فلسفه و حکمت ایران و یونان» شد.

به گزارش ایکنا، دیمیتری الکساندر کیس امروز 14آبان‌ماه در دیدار با رئیس جامعة المصطفی العالمیه ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در المصطفی به معرفی برخی از مراکز علمی یونان پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت بالای علمی و آموزشی که جامعه المصطفی دارد، شایسته است که این تعامل و همکاری با مراکز علمی یونان بیش از پیش تقویت شود.
این دیپلمات یونانی با اشاره به فعالیت‌های گسترده جامعةالمصطفی اذعان کرد: از وجود چنین مرکز عظیم علمی و ظرفیت‌های گسترده علمی‌اش اطلاع نداشته است، ایشان ابراز امیدواری کردند تعداد دانشجویان یونانی در این نهاد علمی بین‌المللی افزایش یابد و آنان بتوانند از ظرفیت‌های مثال‌زدنی جامعةالمصطفی به خوبی بهره‌مند شوند.
سفیر یونان در ایران، ضمن تأکید بر لزوم تقویت تبادل استاد و دانشجو بین جامعةالمصطفی و دانشگاه‌های یونان، ابراز علاقه کرد که روزی به عنوان «روز فلسفه و حکمت ایران و یونان» نام‌گذاری و بدین ترتیب، زمینه تبادل علمی این دو کشور و بررسی ظرفیت‌های ایران و یونان در زمینه فلسفه تقویت شود.
وی همچنین بر لزوم تقویت هر چه بیشتر گفتگو‌های بین ادیانی تأکید کرد و گفت: در این عرصه لازم است استادان به شکل عملیاتی حضور داشته باشند و از فرصت‌های علمی بین قم و آتن بهره کافی برده شود.

انتهای پیام
captcha