پرواز پاریس - تهران امام(ره) به روایت عکاس فرانسوی
کد خبر: 3855006
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

پرواز پاریس - تهران امام(ره) به روایت عکاس فرانسوی

گروه هنر ــ مستند «از ایفل تا آزادی» با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عکاس فرانسوی در شبکه پرس تی‌وی تولید می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پرس تی‌ وی، این مستند به تهیه‌کنندگی امیر فکری و کارگردانی اسلام فتحی، طی همراهی با «میشل ستبون» عکاس فرانسوی به مرور خاطرات او از حضورش در ایران و ثبت وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

این عکاس که از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا غائله کردستان حدود ۳۰هزار عکس سیاه و سفید و رنگی تهیه کرده است، در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی با امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ خواهد پرداخت.

مستند «از ایفل تا آزادی» که خاطرات عکاس خبری دیروز و عکاس هنری امروز از حضور در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد، در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می‌شود. تصویربرداری بخش فرانسه این مستند به پایان رسیده و تولید بخش‌های مربوط به ایران به زودی با حضور میشل ستبون در تهران و قم آغاز خواهد شد. او در ایران به سراغ محل‌هایی که در دوران انقلاب از آن‌ها عکس گرفته می‌رود و یاد و خاطره آن لحظه‌ها را همراه با عکس‌های آن زمان روایت می‌کند.

علیرضا سلیمانی‌زاده؛ محقق و نویسنده، حمیدرضا مرادی، مدیر تولید و یونس خلاش و رضا فتحی، تصویربرداران فرانسه، از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

انتهای پیام
captcha