اسکان اضطراری بیش از 3 هزار زلزله‌زده در آذربایجان شرقی
کد خبر: 3855518
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
سلیمی خبر داد؛

اسکان اضطراری بیش از 3 هزار زلزله‌زده در آذربایجان شرقی

گروه سلامت ــ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اسکان اضطراری بیش از سه هزار و 100 نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

اسکان اضطراری بیش از 3 هزار نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقیمرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اسکان اضطراری سه هزار و ۱۰۰ نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این افراد در اردوگاه یا به صورت فردی با نصب ۷۷۶ دستگاه چادر اسکان داده‌ شده‌اند.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر نیاز هزار و ۱۰۰ خانوار به اسکان اضطراری نیز گفت: خوشبختانه تمامی این خانوار‌ها اسکان داده شده‌اند و از این بابت دیگر مشکلی وجود ندارد.

سلیمی ابراز کرد: تا ساعت ۲۴ شب گذشته، 17 آبان‌ماه، ۸۱ روستا ارزیابی شدند، براساس این ارزیابی ۱۷ روستا آسیب دیده است که هفت روستا نیاز به اسکان اضطراری داشتند که این مورد نیز خوشبختانه انجام شد.

وی بیان کرد: بیشترین آسیب به روستا‌های ورنکش، هلنسی، ورزقان و بلوکی بوده است. ضمن اینکه بیش از ۱۴۵ مورد پس‌لرزه، که بزرگترین آن‌ها ۴.۸ ریشتر بوده، در این مناطق رخ داده است.

سلیمی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشت و روان در این مناطق، یادآور شد: ۳۴ تیم عملیاتی امداد و نجات به استعداد ۱۱۰ نفر به این مناطق اعزام شدند که ۷۷۶ دستگاه چادر، دو هزار و ۳۷۰ تخته پتو، ۹۰۹ تخته موکت، سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، دو هزار بطری آب معدنی، هزار و ۲۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۳۶۵ شعله والر را نیز توزیع کردند.

وی با ذکر اینکه تعداد مصدومان تغییر نکرده است، گفت: تعداد فوتی‌های این حادثه براساس گزارشی که به ما اعلام شده، پنج نفر است.
انتهای پیام
captcha