برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پنج کشور
کد خبر: 3855603
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
با تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات انجام می‌شود؛

برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پنج کشور

گروه ادب ــ مدیرکل همکاری‌های فرهنگی، هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تاکنون پنج کشور برای برگزاری هفته کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پنج کشوربه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی کیانی، درباره فعالیت‌های انجام شده به همت رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرز‌های ایران گفت: کشور‌های ایتالیا، بلاروس، پاکستان، قرقیزستان و اوگاندا تاکنون برای برپایی هفته کتاب ایران اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در هر کشور برنامه‌های متفاوتی اعلام شده است. مقارن با ایام هفته کتاب در ایتالیا، نشستی با حضور نویسنده کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» و مترجم ایتالیایی آن در سالن اجتماعات مؤسسه بین‌المللی شرق برگزار خواهد شد. در بلاروس نیز نمایشگاهی با ۱۲۳ عنوان کتاب ایرانی که به زبان روسی ترجمه شده‌اند، برگزار می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی، هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: همچنین در پاکستان ترجمه اردو کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» با حضور وزیر ایالت بلوچستان رونمایی می‌شود. در بیشکک قرقیزستان نیز نمایشگاه کتابی با کتاب‌های قرقیزی و فارسی در یکی از سالن‌های کتاب‌خانه ملی قرقیزستان برپا خواهد شد. برنامه‌های هفته کتاب در اوگاندا نیز به زودی اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha