ایجاد ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۸۰ هزار شغل تا پایان سال
کد خبر: 3855663
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:‌

ایجاد ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۸۰ هزار شغل تا پایان سال

گروه جامعه ــ مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه تا پایان امسال ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به ثمر خواهد نشست، گفت: بنیاد برکت ۱۲ سال است که در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند و تاکنون علی‌رغم عقد قرارداد ساخت هزار و 640 مدرسه، هزار و 300 مدرسه و به همین تعداد نیز مسجد ساخته است.

به گزارش ایکنا؛ مراسم افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی – اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت، محمود عسکری‌آزاد، رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت و معاونان و مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صبح امروز شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این مراسم با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، حدود یک سال است که آغاز شده و بیش از ۴۳۰ تسهیل‌گر در ۲۸ استان کشور در این طرح مشغول فعالیت هستند، گفت: دوره‌ای که اکنون برگزار شده، سومین دوره آموزشی تسهیل‌گران محسوب می‌شود. سرمایه انسانی، محور توسعه در جوامع است و تسهیل‌گران به منزله افراد کلیدی در پروژه‌های اشتغال‌زایی نقش دارند و تا به امروز ۱۸ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: تا پایان امسال نیز ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به ثمر خواهد نشست. طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب آسمان، سحاب و آفتاب محقق می‌شود و در حال حاضر نیز تسهیل‌گران بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده در حال کار و فعالیت هستند تا بتوانند موجب اشتغال پایدار شوند.

وی بیان کرد: تسهیل‌گران تمامی ظرفیت‌های منطقه را شناسایی و داشته‌های افراد متقاضی را اعم از زمین و فضای مناسب بررسی می‌کنند و براساس آن، تسهیلات لازم را که منجر به اشتغال شود را تعیین می‌کنند. از ویژ‌گی‌های این طرح ایجاد معیشت پایدار است و باعث شده که مهاجرت معکوس به شهر‌ها اتفاق نیفتد.

مدنی ابراز کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت توانسته که زنان را توانمند کند؛ ۴۱ درصد از ۱۸ هزار طرحی که ارائه شده برعهده بانوان است، چرا که طرح‌ها عمدتاً خانگی هستند. با اجرای ۱۸ هزار طرح در کشور بالای پنج درصد از کسری تولید گوشت را تأمین کرده‌ایم و بیش از هشت هزار تن گوشت تولید شده است و ۱۲ هزار مترمربع نیز فرش بافته شده و تا پایان سال، تولید گوشت را به ۱۰ درصد افزایش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سومین دوره طرح تسهیل‌گران، ۱۶۰ نفر به ۴۳۰ نفر تسهیل‌گر در کشور اضافه می‌شوند، گفت: بنیاد برکت ۱۲ سال است که در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند و تاکنون علی‌رغم عقد قرارداد ساخت هزار و 640 مدرسه، هزار و 300 مدرسه ساخته و به همین تعداد نیز مسجد ساخته است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور یکی از طرح‎هایی است که در مناطق محروم اجرایی می‎شود و کار ویژه‌ای است که از سوی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می‌شود. مطالعات طرح اشتغال خانگی از سه سال قبل آغاز شده است و از سال گذشته این طرح اجرایی و تاکنون ۱۸ هزار طرح در ۲۸ استان کشور محقق شده که منجر به ایجاد ۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

مدنی با تأکید بر اینکه زنجیره‌ای در حوزه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است، ادامه داد: اشتغال‌های خانگی در ۲۴ بسته تعریف شده که شامل شغل‌هایی در حوزه‌های مربوط به دام، کشاورزی، تولید پوشاک، لباس، عسل و... می‌شود. آموزش این طرح‌ها برعهده تسهیل‌گران جوان است که ۴۳۰ نفر هستند و امروز سومین دوره آموزشی ۱۶۰ نفر از آن‌ها برگزار می‌شود. این افراد به مناطق محروم فرستاده می‌شوند و تسهیلگران تا دو سال در کنار فرد می‌مانند تا شغل به پایداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار شغل ایجاد شد و امسال قصد داریم ۳۰ هزار طرح اجرا کنیم که منجر به ایجاد ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد، گفت: ۱۲ سال است که در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقدام می‌کنیم و تاکنون یک هزار ۶۴۰ مدرسه احداث شده که هزار و 300 مدرسه آن افتتاح شده است و ۱۲ بیمارستان و بیش از هزار مسجد نیز ایجاد شده است. پروژه‌های متعدد آب‌رسانی و راه‌سازی نیز اجرایی شده و در مجموع با کمک سازمان‌های ذیربط توانستیم ۴۰۰ هزار شغل طی سه سال گذشته ایجاد کنیم.
انتهای پیام
captcha