بازتاب تودیع و معارفه «قره‌شیخلو» و «حسینی» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3855759
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

بازتاب تودیع و معارفه «قره‌شیخلو» و «حسینی» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز 18 آبان‌ماه برگزار شده در برخی از صفحات معارفی رسانه‌های بازنشر یافته است.

بازتاب تودیع و معارفه «قره‌شیخلو» و «حسینی» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 18 آبان‌ماه از برگزاری مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و پیشین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده‌اند و در کنار آن به مناسبت‌هایی همچون سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)، هفته وحدت و سالروز رحلت علامه طباطبایی نیز پرداخته‌اند.
خبرگزاری فارس در بین خبرهای خود ویژه‌برنامه‌های ایام سالروز درگذشت علامه طباطبایی در دارالقرآن طباطبایی را اطلاع‌رسانی کرده است. تسنیم نیز برنامه کرسی‌های تلاوت موسسه نفحات‌القرآن در هفته وحدت را منتشر کرده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران از برگزاری مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده و خبرگزاری کتاب ایران نیز گفت‌وگویی مفصل با مترجم کتاب «فرهنگ بصری شیعیان دوازده امامی دوره قاجار» انجام داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان ارتباطات محرم و نامحرم را موضوع سوال یکی از خبرهای خود قرار داده واز مخاطبان خواسته است تا سوالات خود در این زمینه را بپرسند. ایرنا نیز برنامه‌های هفته وحدت را اطلاع رسانی کرده است. خبرگزاری مهر نیز تنها خبر خود را به برگزاری تودیع و معارفه اخیری که در یکی از بخش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته اختصاص داده است. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 18 آبان‌ماه انداخته‌ایم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 18 آبان‌ماه در کنار خبری از یک تودیع و معارفه در شهرداری تهران، خبرهایی با محوریت دو مناسبت هفته وحدت و نیز سالروز درگذشت علامه طباطبایی منتشر کرده است.
در یکی از این خبرها برنامه‌های سی‌وهشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله علامه «سیدمحمدحسین طباطبایی» مفسر قرآن کریم اعلام شده است. بر اساس این خبر، در این ایام سخنرانی سه مرجع تقلید در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار می‌شود. امسال هم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی طی سه شب در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار و هر شب یکی از مراجع تقلید شامل حضرات آیات «جوادی عاملی»، «جعفر سبحانی» و «نوری همدانی» ضمن حضور در برنامه برای حاضران سخنرانی می‌کنند.
«آیین رونمایی از کتاب «تو در تو» شرح خطبه متقین برگزار می‌شود»، «معرفی رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران+متن حکم»، «برگزاری جشن هفته وحدت با حضور دانشجویان خارجی اهل سنت در دانشگاه تهران»، «انتشار چهار رساله اعتقادی مهم تاریخ شیعه در قالب یک کتاب» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۵ قرآن باصدای مرحوم عبدالباسط+صوت و متن آیات» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز در صفحه دین، قرآن و اندیشه مناسبت سالروز ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه(س) و معیارهای این ازدواج را مورد بررسی قرار داده و در همین رابطه فیلم صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» با یکی از شبکه‌های تلویزیونی را بازنشر داده است.
این خبرگزاری همچنین از انتشار چهار رساله اعتقادی مهم تاریخ شیعه در یک کتاب با عنوان «اعتقادات» خبر داده است. رساله «اعتقادات»، مجموع چهار رساله اعتقادی از شیخ صدوق، شیخ مفید، مرحوم مقدس اردبیلی و علامه مجلسی است.
تسنیم در خبرهای امروز خود به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن موسسه نفحات‌القرآن در هفته وحدت نیز اشاره کرده و خبر دیگر خود را به حضور یکی از قاریان ممتاز کشورمان در یکی از سکانس‌های سریال تلویزیونی «پناه آخر» اختصاص داده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران به نسبت دیگر خبرگزاری‌ها روز پرخبری را پشت سر گذاشته و هشت خبر را مخابره کرده است. یکی از این خبرها به حضور «کریم مجتهدی» فیلسوف ۹۰ ساله و چهره ماندگار فلسفه در برنامه تلویزیونی «شوکران» اختصاص یافته است. این برنامه ساعت 21 روز دوشنبه 20 آبان‌ماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
گفت‌وگو با «مصطفی لعل شاکری» مترجم کتاب «فرهنگ بصری شیعیان دوازده امامی دوره قاجار» از جمله خبرهای مهم امروز خبرگزاری کتاب ایران است. این مترجم در بخشی از گفت‌وگوی خود در مورد اهمیت کتاب حاضر گفته است: «اهمیت کتاب به دلیل توجه به قصه‌ها، تجمیع و ساماندهی پژوهش‌های پیشین، دسترسی نامحدود به مجموعه‌های داخلی و خارجی و تدوین فهرست جامع است. همچنین مجموعه مقالات مارزلف در حوزه تاریخ چاپ ایران در سال 1394 تحت عنوان بيست مقاله در باب تاريخ چاپ سنگی در ايران منتشر شد که با استقبال پژوهشگران همراه بود. در مجموع پژوهش‌های مارزلف بر جهت‌دهی پژوهش‌های بعدی ایرانیان به‌خصوص در دو حوزه قصه‌شناسی و تصاویر چاپ سنگی تأثیرات سودمندی را داشته است».
«اعلام فراخوان مقالات نهمین همایش ملی غدیرپژوهی»، «دومین جشنواره ملی مهدویت کار خود را آغاز کرد»، «همه چیز درباره بارگاه معصومه (ع)؛ کتابی که در ایتالیا منتشر شد»، «امام جمعه دامغان؛ «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» را مکتوب کرد»، «بیست و چهارمین جلد از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد» و «حمایت مادی و معنوی از پایان‌نامه‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از انتصاب «مهدی قره‌شیخ‌لو» به عنوان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده و متن حکم وی را که امروز طی مراسم تودیع و معارفه صادر شده را منتشر کرده است. در این حکم هشت ماموریت برای رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تعریف شده است.
این خبرگزاری همچنین از اعلام ضوابط صادرات قرآن کریم به گمرکات اجرایی کشور خبر داده است. طبق آنچه گمرک اعلام کرده صادرات قرآن کریم از ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۸ براین اساس اجرا می‌شود و کلیه گمرکات اجرایی کشور باید طبق آن عمل کنند.
خبرگزاری دانشجویان ایران همچنین در خبر کوتاهی از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب تفسیر جز سی‌ام به انضمام سوره حمد تالیف «محمود ویسی» در روز یکشنبه ۱۹ آبان، خبر داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش با دو مطلب معارفی به روزرسانی شده است؛ یکی از مطالب به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) درباره برترین مصلحت خداوند اختصاص یافته است.
این خبرگزاری در مطلب دیگری از مخاطبان خود خواسته تا سوال‌های شرعی خود درباره «ارتباط محرم و نامحرم» را مطرح کنند تا فتاوای مراجع تقلید در مورد این سوالات را منتشر کند. در این مطلب از مخاطبان خواسته شده است تا پایان هفته جاری سوالات خود را مطرح کنند.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر صفحه قرآن و معارف را به خبر اعلام عناوین روزهای هفته وحدت اختصاص یافته است. بر اساس این خبر روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه مصادف با ۱۱ ربیع الاول روز وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان؛ روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول روز تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی و ... نامگذاری شده است.
مهر
انتصاب رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و برگزاری مراسم تودیع و معارفه تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است. «برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء و کارآمدی هر چه بیشتر ستاد ملی حفظ قرآن کریم»، «تعامل و همکاری سازنده با دیگر بخش‌های حاکمیتی و مردمی قرآنی کشور»،‌ «برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء توان علمی، مدیریتی و مهارتی نیروهای قرآنی سازمان در سطح ستاد و استان‌ها»،‌ «استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی موجود در سازمان» از جمله مأموریت‌های در نظر گرفته شده برای رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام
captcha