تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در توسعه‌یافتگی کشور
کد خبر: 3855964
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در توسعه‌یافتگی کشور

گروه اجتماعی – معاون استاندار مرکزی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که دانش‌آموزان را سرمایه‌های اجتماعی دانستند، اضافه کرد: شما دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستید، آینده جامعه در دست شما قرار دارد و شما به عنوان افراد آینده‌ساز باید نسبت به نقش خود حساس باشید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی امروز، 19 آبان در جلسه شورای مشورتی دانش‌آموزی با موضوع مشارکت دختران، موانع و چالش‌ها و راه‌های افزایش آن که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین مشارکت اجتماعی و به نوعی سیاسی دختران در جامعه و سرنوشت خودشان است، قبل از آنکه شما دانش‌اموز باشید یک انسان اجتماعی هستند و حتما به عنوان موجودی اجتماعی در جامعه از شرایط اجتماعی جامعه تأثیر پذیرفته و تأثیرگذار خواهید بود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در نظر داشته باشید قبل از انکه تصور کنید دانش‌اموز هستید انسان بودن را مدنظر قرار دهید، انسان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت خود و هم‌نوعان بی‌تفاوت باشد، اگر انسانی یافت شود که نسبت به سرنوشت خود و اطرافیان بی‌تفاوت باشد قطعا نتوانسته است خود را قانع کند؛ از این‌‌رو مهم آن است بپذیریم حتما نقش اجتماعی خود را ایفا کنیم.

اکرمی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که دانش‌آموزان را سرمایه‌های اجتماعی دانستند، اضافه کرد: شما دانش‌آموزان چه بخواهید و چه نخواهید آینده‌سازان کشور هستید و در این زمینه هم‌فکر هستیم، آینده جامعه در دست شما قرار دارد و شما به عنوان افراد آینده‌ساز باید نسبت به نقش خود حساس باشید.

وی با اشاره به اینکه شما دانش‌آموزان در ساختن آینده نقش‌آفرین هستید، اظهار کرد: شما برای آنکه بتوانید نقش آینده‌سازی خود را به درستی ایفا کنید مقدماتی لازم است، کسی که خود را برای آینده آماده می‌کند باید خودباور باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین مقدمه برای آینده‌سازی و اداره آینده خودباوری است، خدا هیچ انسانی حتی افراد معلول را ناتوان خلق نکرده است، لذا باید در درجه اول به جمله ما می‌توانیم باور عمیق داشته باشید و خود را برای ساختن آینده امیدوار آماده کنید.

اکرمی امید را از دیگر عوامل پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان در مسیر آینده‌سازی بیان کرد و افزود: انسان نا امید نمی‌تواند یک قدم بردارد، نگذارید هیچ عاملی تحت هر عنوان شما را نا امید کند، نا امیدی بالاترین زیانی است که باعث می‌شود تمام توانایی انسان از دست رفته و به دست فراموشی سپرده شود.

وی اضافه کرد: انسان امیدوار همه امکانات را به چنگ می‌آورد، اجازه ندهید هیچ عاملی شما را از حرکت رو به جلو بازدارد، امید، موتور محرکه است که شما را برای به دست آوردن امکانات و ظرفیت‌های جدید آماده می‌کند.

اکرمی دانش‌آموزان را به زحمت برای به دست آوردن هرآنچه می‌خواهند توصیه کرد و گفت: همه موفقیت‌ها در سایه تلاش و پویایی به دست می‌آید، دانش‌آموز بین پر قو نمی‌تواند دانش‌آموز موفقی باشد، دانش‌آموز خوب فردی است که در بستر سختی‌ها خود را رشد دهد، قرار گرفتن در شرایط عادی و هیاهوی زندگی نبوغ، ابتکار و خلاقیت را ایجاد نمی‌کند. برای به دست اوردن بهترین‌ها تلاش و پویایی گزینه اول است.

وی برلزوم حل مسائل در بخش‌های گوناگون تأکید و تصریح کرد: بود و نبود انسان باید با یکدیگر متفاوت باشد، در بودن‌های مثمرثمر توانمندی‌های خود را افزایش داده و تلاش کنید تا مشکلات خود را حل کنید.

اکرمی افزود: حضور شما دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی احساس مسئولیت شما را ارتقا می‌بخشد و باعث می‌شود تا انسان‌های تأثیرگذاری در جامعه باشید، شما می‌توانید در سرنوشت و خود اطرافیان مؤثر باشید. به طور مثال افراد و آحاد مختلف جامعه نباید نسبت به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی بی‌تفاوت باشند، چراکه سرنوشت کشور به دست همین مردم رقم می‌خورد و آنان باید نسبت به این امر مهم حساس و احساس مسئولیت داشته باشند.

معاون استاندار مرکزی تأکید کرد: آینده، امروز ساخته می‌شود، اگر قصد دارید آینده خود و جامعه را بسازید باید از امروز شروع کرده و پویایی را سرلوحه امر قرار دهید، آینده شغلی شما امروز رقم می‌خورد، انرژی خود را در مسیر درست هدایت کنید.

اکرمی گفت: وظیفه شما دانش‌آموزان به عنوان شورای دانش‌آموزی این است که به انداره بهتر مدرسه کمک کنید، نوع نگاه شما به مسائل باید با دیگر افراد متفاوت باشد، شما می‌توانید برنامه‌ریزی برای استفاده هرچه بهتر از فضای آموزشی و حتی کمک درسی دانش‌آموزان قوی‌تر به دانش‌آموزان ضعیف‌تر را در دستور کار خود قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در بیرون از مدرسه نیز عنصر اجتماعی فعال هستند، اضافه کرد: شما قادرید به توسعه‌یافتگی کشور کمک کنید، توسعه فرایند جمعی است و همه در آن دخالت دارند، لزوما امکانات فیزیکی خوب دانش‌آموز خوب تربیت نمی‌کند، چه بسا دانش‌آموزانی در مدارس کپری که با حداقل امکانات انسان‌های موفقی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در بخش پایانی سخنان خود بابیان این نکته که خلاقیت، ابتکار و سخت‌کوشی رمز موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی و علمی است، از حمایت استانداری از تمامی پروژه‌های استارتاپی دانش‌آموزی و دانشجویی و ایده‌های خلاقانه و نگاه نو در اداره بهتر جامعه خبرداد.

انتهای پیام
captcha