آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآنی الحافظون/ رقابت 500 حافظ بسیجی
کد خبر: 3856009
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآنی الحافظون/ رقابت 500 حافظ بسیجی

گروه مسابقات ــ مرحله نهایی هفتمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران با حضور برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای این جشنواره از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود و تا ابتدای آذرماه ادامه دارد.

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآنی الحافظون / رقابت 500 حافظ بسیجی

به گزارش ایکنا؛ مرحله نهایی هفتمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ که با عنوان «الحافظون» شناخته می‌شود، از اواخر هفته جاری و طی دو بازه زمانی برگزار می‌شود.
بر همین اساس، ابتدا رقابت‌ها در بخش بانوان و از روز 22 تا 24 آبان‌ماه در گروه‌های سنی تا هفت سال، از هشت تا 16 سال و بالای 17 سال برگزار می‌‌شود. همچنین رقابت‌های بخش آقایان نیز از روز 29 آبان‌ماه تا اول آذرماه برگزار می‌شود.
مهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این مرحله از جشنواره الحافظون گفت: در این مرحله از جشنواره نزدیک به 500 نفر از برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای حضور خواهند یافت و در بازه زمانی از قبل اعلام شده در محل برگزاری مسابقات در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ حاضر می‌شوند. مرحله ناحیه‌ای این مسابقات با حضور بیش از چهار هزار شرکت‌کننده برگزار شد.
وی از حضور دو تیم داوری در گروه بانوان و آقایان برای داوری این مسابقات خبر داد و افزود: این جشنواره در سه مقطع سنی تا ۷ سال، ۸ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود. رشته‌های جشنواره در مقطع سنی تا ۷ سال شامل حفظ ۲۰ سوره شامل سوره‌های تین تا ناس، حفظ نیم جزء شامل سوره‌های فجر تا ناس و حفظ یک، سه، پنج و هفت جزء قرآن کریم است.
محرم‌زاده تصریح کرد: همچنین، رشته‌های جشنواره در دو مقطع ۸ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا نیز به صورت مشترک شامل رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و کل قرآن خواهد بود. برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم در هر دو بخش بانوان و آقایان در روز جمعه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha