قانون «تأسیس انجمن صنفی سراسری فرهنگ و هنر» چگونه مصوب شد؟
کد خبر: 3856050
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
ایرج راد با مهر مطرح کرد؛

قانون «تأسیس انجمن صنفی سراسری فرهنگ و هنر» چگونه مصوب شد؟

دیگر رسانه‌ها ــ ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر ضمن اشاره به ریشه قانونی تأسیس «انجمن صنفی سراسری فرهنگ و هنر»، از جلسات متعدد با حضور نمایندگان صنوف هنری در فرآیند تصویب این قانون خبر داد.

به گزارش ایکنا، ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر در گفتگو با  مهر با اشاره تصویب قانون «تاسیس انجمن صنفی سراسری پدیدآورندگان آثار فرهنگی- هنری و شاغلان بخش هنر و رسانه» توسط هیات دولت، گفت: تاسیس این انجمن در حقیقت مصوبه‌ای است که در برنامه پنج ساله ششم توسعه آورده شده بود. البته این را هم باید بگویم که این مصوبه در برنامه‌های چهارم و پنجم نیز آمده بود، اما اجرایی نشده بود.

وی بیان کرد: این مصوبه به گونه‌ای در برنامه ششم توسعه دنبال شد که شرایط لازم برای بررسی آن فراهم آمد و به مرحله اجرایی برسد.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر با اشاره به اینکه جلسات متعددی در این زمینه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، توضیح داد: این جلسات با حضور نمایندگان ۱۴ صنف هنری، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت کار و گروه حقوقدانان در حوزه‌های مختلف، در طول بیش از یک سال برگزار شده تا به نتیجه نهایی برسیم.

وی تاکید کرد: طی برگزاری جلسات سرفصل‌هایی مانند امنیت شغلی هنرمندان، حقوق ایام بیکاری هنرمندان و انجمن صنفی پدیدآورندگان آثار فرهنگی-هنری و رسانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و برای این سرفصل‌ها آیین‌نامه‌هایی نوشته شد، در این میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی و همکاری لازم را با ما داشتند.

این هنرمند ادامه داد: جلسه‌ای در خانه تئاتر با حضور نمایندگان صنوف، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که طی این جلسه آیین نامه و شکل اجرایی این قانون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با ارائه به هیات دولت به تصویب رسید.

وی درباره اعضای این انجمن توضیح داد: اعضای هیات مدیره این انجمن ۱۲ نفر از خانه‌ها و صنوف هنری هستند که به صورت انتخابی و نه انتصابی حضور خواهند داشت. یک نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک نماینده از طرف وزارت کار نیز حضور دارند.

راد در پایان گفت: لازم است که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تمام افراد دیگری که ما را در این راه حمایت کردند تشکر کنم.
انتهای پیام
captcha