تقدم رضای خالق بر مخلوق؛ درسی که آسیه(س) داد
کد خبر: 3856508
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد:

تقدم رضای خالق بر مخلوق؛ درسی که آسیه(س) داد

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی گفت: حضرت آسیه وقتی دید همسرش فرعون برای خاموش کردن صدای توحید و بانگ روح‌بخش خداخواهی اقدام می‌کند، با شجاعت در مقابل او ایستاد و جان خود را در این راه تقدیم کرد. او با شهادت خود به ما آموخت که رضای خالق مقدم بر رضای خلق اوست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آمنه لطفیان سرگزی، محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت، در گفتمان دینی «برکات نماز» که صبح امروز، 21 آبان‌ماه با حضور دانشجویان در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: یکی از برکات نماز این است که انسان را به ملکوت عالم می‌کشاند و بهترین مناجات بین بنده و پروردگار اوست؛ در واقع نماز نزدیک‌کننده انسان به کمال است.
وی در معرفی حضرت آسیه(س)، بیان کرد: آسیه در لغت به معنای شفادهنده و یکی از چهار زن برگزیده و مقدس در دین اسلام معرفی شده است. تجلیل از این بانوی بزرگوار که سهم بزرگی برای پیشرفت خداپرستی در زمان خویش داشت، بر همه لازم است.
این مبلغ حوزوی ادامه داد: بانو آسیه از همان روزگار جوانی یکی از دختران نامدار و با فضیلت به شمار می‌رفت؛ او علاوه بر مقامات معنوی و روحی بلند، از نظر اوضاع مادی نیز در اوج بود و اموال بسیاری داشت.
مدرس تفسیر و علوم حدیث سطح عالی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: آسیه با شهادت به یگانگی خدا و نترسیدن از مرگ، نعمت برخورداری از ثروت را با تضمین سعادتمندی در آخرت و بهره‌مندی از نعمت‌های ابدی بهشت، کامل کرد و خردمندی‌اش را به رخ همگان کشید.
وی گفت: ایشان وقتی دید همسرش فرعون برای خاموش کردن صدای توحید و بانگ روح‌بخش خداخواهی اقدام می‌کند با شجاعت در مقابل او ایستاد تا به شهادت رسید. حضرت آسیه با شهادت خود به دست فرعون آموخت که رضای خالق مقدم بر رضای خلق او است.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha