آغاز اجلاس نماز در ۳۴۲ مدرسه هرمزگان
کد خبر: 3856647
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

آغاز اجلاس نماز در ۳۴۲ مدرسه هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری اجلاس نماز با موضوع «نماز و مدرسه» در ۳۴۲ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش ایکناآغاز بیست و هشتمین اجلاس نماز در 342 مدرسه هرمزگان از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم محمدحسینی، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت استان، صبح امروز، ۲۱ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در راستای ترویج، تعمیق، توسعه فرهنگ نماز نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر هستیم، گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۵۰۴ روحانی و فرهنگی به‌عنوان امام جماعت در مدارس مسئول اقامه نماز جماعت بودند.

وی افزود: با همکاری حوزه علمیه و نهاد‌ها و دستگاه‌های همجوار مدارس، در سال تحصیلی جاری تعداد امامان جماعت مدارس استان به ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام محمدحسینی ادامه داد: علاوه بر حضور روحانی برای اقامه نماز مدارس، اسامی دو هزار فرهنگی غیر روحانی نیز در سامانه اقامه نماز آموزش و پرورش هرمزگان در سال گذشته به ثبت رسیده است که متولی برگزاری نماز جماعت در مدارس خود هستند.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش هرمزگان به برگزاری بیست‌وهشتمین اجلاس نماز در این استان اشاره و بیان کرد: به‌منظور زمینه‌سازی در راستای درونی‌شدن نماز در جامعه، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها جهت اجرایی شدن موضوع اجلاس و تبادل تجربیات و عملکرد موفق و نیز تجلیل از فعالان عرصه نماز استان، دستورالعمل برگزاری «پیش اجلاس استانی و منطقه‌ای نماز دانش‌آموزی» به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول گفت: پیش‌اجلاس شهرستانی بیست‌وهشتمین اجلاس نماز با موضوع «نماز و مدرسه» در ۳۴۲ مدرسه از مناطق ۲۲ گانه آموزش و پرورش استان هرمزگان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسینی با بیان اینکه اجلاس استانی نماز در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، مسئول اقامه نماز کشور، مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان نماز مدارس در شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: بیست‌و‌هشتمین اجلاس نماز با همکاری آموزش و پرورش، استانداری، ستاد اقامه نماز و نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha