تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در زرندیه
کد خبر: 3856679
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در زرندیه

گروه فرهنگی ــ دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان پرداخت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، احمد جوانمرد رئیس این اداره و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه در چهارمین جلسه این انجمن در سال جاری که صبح سه‌شنبه بیست ویکم آبانماه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه هفته کتاب وکتابخوانی در این شهرستان را تشریح کرد.

جوانمرد ضمن اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌گردد، گفت: برگزاری شش نشست کتابخوان درمحل کتابخانه‌های عمومی و مدارس شهرستان، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه‌های عمومی و مدارس، برگزاری جلسات قصه‌گویی ویژه کودکان، برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشرین مطرح کشوری، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی، اهدای کتاب در مدارس مناطق محروم و عشایر، عضوگیری رایگان کتابخانه‌های عمومی، تجلیل از اعضای کتابخانه‌های عمومی و کتابداران، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی(فضای مجازی، اعتیاد و طلاق) دیدار با خانواده معظم شهداء، دیدار کتابداران شهرستان با امام جمعه و فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و ادارات شهرستان و .... از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خواهد بود.

پروانه شاکر معاون فرمانداری زرندیه هم در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مقوله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های فرهنگی ضرورت داشته و می‌بایست مسئولین شهرستان در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از شهرداری‌های شهرستان خواست تا با پرداخت به موقع نیم درصد ویژه کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقاء سطح فرهنگی شهرستان بالاخص ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی قدم بردارند.

رسیدگی به وضعیت احداث کتابخانه عمومی در رازقان، بررسی وضعیت احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی در علیشار، تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی کتابخانه عمومی شهر زاویه، نحوه پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌‌ها به کتابخانه‌های عمومی از موضوعات طرح شده در جلسه چهارم انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه بود.

انتهای پیام
captcha