ناشران و فروشندگان حداقل سود فروش کتاب را در نظر بگیرند
کد خبر: 3856684
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

ناشران و فروشندگان حداقل سود فروش کتاب را در نظر بگیرند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان درباره قیمت بالای کتاب‌ گفت: تقاضای بنده از ناشران و فروشندگان کتاب این است که حداقل سود را در فروش کتاب‌های خود به ویژه در کتاب‌های دینی داشته باشند.

ناشران و فروشندگان کتاب، حداقل سود فروش کتب را در نظر بگیرند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جای بسیار خوشحالی دارد که استقبال پر شوری از نمایشگاه کتاب امسال اصفهان شده است. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که مردم اهل کتاب در کشور ما کم هستند.

وی تصریح کرد: به همه دوست‌داران کتاب عرض می‌کنم که کتاب قابل مقایسه با لوح‌های فشرده و نرم‌افزاها نیست. در کتاب انسان اگر به دنبال مطلبی باشد در کنار آن ده‌ها مطلب دیگر را فرا می‌گیرد نباید از کتاب غافل شد، کتاب رفیق خوبی است و کتاب‌خوانی باعث افزایش روحیه در انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: البته خواندن کتاب‌هایی با محتوای مفید نیز باید مورد توجه قرار گیرد، کتاب خوب مانند استاد خوب است، مولف و متن کتاب نیز در درک و فهم خواننده از آن کتاب بسیار موثر است.

وی بیان کرد: دست یافتن به کتاب با محتوا و مطالعه اینگونه کتاب‌ها بسیار با اهمیت است تا کتاب خواندن ارزش پیدا کند به عنوان مثال کتاب‌های شهید مطهری کتب پر ارزشی هستند که هر صفحه آن دارای ارزش بسیار بالایی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد درباره قیمت بسیار بالای کتاب‌ها خاطرنشان کرد: تقاضای بنده از ناشران و فروشندگان کتاب این است که حداقل سود را در فروش کتاب‌های خود به ویژه در کتاب‌های دینی داشته باشند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که هنوز نتوانسته‌ایم کاغذ مورد نیاز را برای کتاب‌های خود تامین کنیم خوشبختانه چند کارخانه تولید مقوا راه‌اندازی شده است و تا پایان سال چندین کارخانه دیگر در صنعت کاغذ راه‌اندازی می‌شود اما متأسفانه در این زمان کاغذ با دلار خریداری می‌شود که برای ناشران کتاب گران تمام می‌شود.

انتهای پیام
captcha