«آموزش»؛ نیاز اصلی امروز جامعه هنری
کد خبر: 3856699
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

«آموزش»؛ نیاز اصلی امروز جامعه هنری

گروه فرهنگی ـ معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی بابیان اینکه نیاز امروز جامعه هنری آموزش است، گفت: تا فرهنگ جامعه ارتقاء نیابد تمام تلاش‌های ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و عمرانی به نتیجه نمی‌رسد.

«آموزش»؛ نیاز اصلی امروز جامعه هنریبه گزارش ایکنا از همدان، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی امروز 21 آبان‌ماه در آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بابیان اینکه فرهنگ نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: جشنواره با دورهمی و همراهی بزرگسال و کودکان برگزار می‌شود. به‌واسطه حضور شش‌ساله در معاونت و جلسات متعددی که با اهالی فرهنگ و هنر در استان‌های سراسر کشور داشته‌ام، به نتایجی رسیده‌ام که حاصل آن کتابی سه‌جلدی خواهد شد.
وی مهم‌ترین نیاز امروز جامعه هنری را آموزش دانست و تصریح کرد: باید به کسانی که در شهرهای مختلف کشور زندگی می‌کنند و استعداد دارند پرداخته شود و آموزش نیاز اساسی آن‌ها است. تا فرهنگ جامعه ارتقاء نیابد تمام تلاش‌های ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و عمرانی به نتیجه نمی‌رسد.
وی بابیان اینکه فرهنگ در جامعه امروز مظلوم است، یادآور شد: فرهنگ نیاز به توجه دارد بنابراین از تمام مسئولان دولتی و مجلس می‌خواهیم که به توسعه پایدار فرهنگ جامعه و اعتلای آن کمک کنند چراکه این حوزه حیاتی امروز مغفول مانده است.
مصطفی آزادبخت معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان نیز بابیان اینکه همدان نشان داده این توان را دارد که از ۲۶ دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، ۲۰ دوره را برگزار کند، اظهار کرد: با تلاش مسئولان وزارت ارشاد و مدیران استان بستر این کار مهم در همدان فراهم آمد.
وی با اشاره به اینکه معتقدیم مکتب اسلام با همه‌جانبه نگری، نگاه ویژه‌ای به هنر و هنرمند دارد، افزود: سیاست و برنامه‌ریزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که عرصه را برای فعالیت هنری فراهم کند تا تأثیرگذاری مثبت خود را در جامعه نشان دهد.
وی بابیان اینکه جشنواره برای بیستمین دوره در همدان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم همدان بافرهنگ، بااخلاق و میهمان‌نواز هستند و این توانمندی در همدان وجود داشته که از ۲۶ دوره جشنواره ۲۰ دوره در همدان برگزارشده است.
آزاد بخت با تأکید بر اینکه برای رسیدن به کمال باید از خودمان شروع کنیم، گفت: هنرمند باهنر خود می‌تواند بیشترین اثر را در خودسازی جامعه داشته باشد و خوشبختانه در عرصه هنر نیز با سلامت و خودسازی، بسترسازی اجتماعی انجام‌شده است.
حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همدان ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری دارد.
وی بابیان اینکه هنرمندان فضای شادی را برای مردم فراهم کردند، وجود هنر را در جامعه ضروری دانست و یادآور شد: هنر حرکت مینیاتوری تربیت انسان است و هنرمند زیبایی‌های انسان را می‌شناسد و باهنرش به جامعه تقدیم می‌کند.
وی بابیان اینکه همدان یکی از آماده‌ترین استان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کشور به شمار می‌رود و سالن‌های زیادی در استان ساخته‌شده است، ادامه داد: اگر بخواهیم مفاهیم را به جامعه منتقل کنیم بهترین شیوه انتقال، هنر است و به همین علت مردم برای هنرمندان احترام قائل هستند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمادگی در استان همدان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی بسیار بالاست، اظهار کرد: درخواست ما این است که وزارت ارشاد رایزنی‌های لازم را برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان انجام دهد.

انتهای پیام
captcha