زمینه استفاده جوانان از فضای نوین کسب و کار فراهم شود
کد خبر: 3856702
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

زمینه استفاده جوانان از فضای نوین کسب و کار فراهم شود

گروه سیاست و اقتصاد- کارگاه آموزشی «کارآفرینی در فضای مجازی» به همت معاونت فرهنگی و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل در این مرکز برگزار شد.

زمینه استفاده جوانان از فضای نوین کسب و کار فراهم شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، به همت معاونت فرهنگی و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل کارگاه آموزشی «کارآفرینی در فضای مجازی»، ظهر امروز، ۲۱ آبان‌ماه در این مرکز برگزار شد.

در این کارگاه مدرس کسب و کار و کارآفرینی گفت: ورود جوانان به دنیای مجازی و استفاده از فضای نوین کسب و کار یک ضرورت است و باید زمینه این فعالیت برای جوانان در جامعه فراهم شود.

شاهرخ شهابی با بیان اینکه آموزش و ایجاد فضای کسب و کار برای علاقه‌مندان به کارآفرینی از مهمترین اهداف این کارگاه آموزشی است، افزود: هرچه کیفیت روابط اجتماعی در افراد افزایش یابد، سطح زندگی و میزان ارتباط با حوزه کسب و کار نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کسب و کار، بخشی از نقش اجتماعی در فضای مجازی است، ادامه داد: باید از دنیای مجازی با آموزش مناسب بهترین استفاده را برد و با توجه به کارکرد‌های آن از شبکه‌های اجتماعی در راستای بهتر شدن شرایط کسب و کار و آموزش‌های اجتماعی بهره‌مند شد.

منتور رویداد‌های کارآفرینی افزود: فعالیت در بخش IT، گردشگری، خدمات، حمل و نقل، خرید، سلامت، تجارت، انجام کار‌های اداری و بانکی از جمله رشته‌ها و مشاغل درگیر با فناوری و فضای مجازی است.

شهابی تصریح کرد: الزام دولت به عملیاتی کردن الگوی ملی، ایجاد پنجره‌های کسب و کار در راستای تسریع و تسهیل در فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار، شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب وکار به منظور حذف یا اصلاح آن‌ها از روش‌های تسهیل کسب و کار در فضای مجازی است.

این کارشناس کسب و کار و کارآفرینی با بیان اینکه برای تربیت نسل جوان و فعالان عرصه کسب وکار‌های نوین باید تلاش کرد، اضافه کرد: سواد مجازی به عنوان ضرورتی انکارناپذیر، قابلیت رقابت فعالان کسب وکار استان وکشور را ارتقاء بخشیده است.

وی به ضرورت بهره‌مندی از شبکه پستی کشور، فروشگاه‌های اینترنتی و سایر ابزار‌های دنیای مجازی برای نیل به اهداف اقتصادی در سال رونق تولید تاکید کرد و افزود: فروشگاه گلیمو یکی از نمونه‌های موفق طرح‌های استان اردبیل است که محصولات صنایع دستی عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم را در فضای مجازی عرضه کرده و به طور سیستماتیک درخواست‌های هموطنان را تأمین و به نشانی آنان ارسال می‌کند.

گفتنی است بررسی طرح‌های توجیهی در دنیای مجازی، اهمیت ورود جوانان به دنیای مجازی، استفاده از فضای نوین کسب و کار، لزوم حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات برای آن‌ها از محور‌های مورد بحث دیگر در این کارگاه بود.

انتهای پیام
captcha