تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از رسانه برای تبلیغ اسلام در نیجریه
کد خبر: 3857062
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از رسانه برای تبلیغ اسلام در نیجریه

گروه بین‌الملل ــ شرکت‌کنندگان در اجلاس آکادمی «ونگارد» نیجریه بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی در تبلیغ و تبیین اصول اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان ‎تأکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، این اجلاس در آکادمی «ونگارد» ایالت «اوگون» برگزار شد و سخنرانان در آن بر اهمیت بهره‌مندی از سازمان‌های اسلامی و رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، نوشتاری به ویژه رسانه‌های اجتماعی در راستای تبلیغ دین اسلام و دفاع از حقوق مسلمانان تأکید کردند.

«راشد ابوبکر» صاحب یکی از بزرگ‌ترین انتشارات اسلامی در نیجریه با ارائه مقاله‌ای با عنوان «رسانه‌های اجتماعی: قالب‌سازی و مدیریت برای رسالت ما» ضمن اشاره به عدم آگاهی مسلمانان از آموزه‌های حیات‌بخش اسلام و ظلم گسترده‌ای که بر مسلمانان به ویژه زنان روا داشته می‌شود از تمامی سازمان‌های اسلامی و مسلمانان خصوصا بانوان خواست که با استفاده از رسانه صدای خود را به گوش مردم حق طلب برسانند و ضمن آشنایی با مبانی اسلامی از حقوق خود دفاع کنند.

وی اظهار کرد: همه واقفیم که زنان مسلمان در نیجریه با چالش‌های مختلفی از جمله محدودیت در حفظ حجاب و پوشش خود در بسیاری از مراکز مواجه هستند و کمتر دیده شده که آنها با استفاده از رسانه‌ها به دنبال دفاع از حق خود باشند این در حالی است که دشمنان ادیان الهی و اسلام با استفاده از این ابزار مدرن عقاید باطل خود را تبلیغ کرده و به دشمنی بر ضد مسلمانان اقدام می‌کنند.

وی با ارائه آماری از گستردگی زیاد رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک افزود: براساس آماری که از سوی سازمان‌های بین‌المللی منتشر شده است، 7.7 میلیارد نفر در جهان وجود دارند و جالب است بدانید که حدود 3.5 میلیارد نفر آنلاین هستند. فیس بوک به تنهایی 2.5 میلیارد کاربر دارد و با این حساب افراد زیادی در جهان آنلاین بوده و امکان دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را دارند؛ بنابراین ما باید آماده باشیم مکتب اسلام را از طریق همه رسانه‌های اجتماعی گسترش داده و تفکر اسلامی را به اشتراک بگذاریم.

راشد ابوبکر تصریح کرد: مسئله مهم دیگر این است که عده‌ای از دشمنان اسلام با ادعای مسلمان‌بودن از طریق همین رسانه‌ها به بد نام کردن و ارائه چهره‌ای مخوف از اسلام مشغول هستند که باید به صورت جدی با آنها مقابله شود.

دیگر سخنرانان اجلاس نیز ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های اجتماعی از دولت نیجریه خواستند زیرساخت‌های توسعه شبکه‌های اینترنتی برای دسترسی بیشتر مردم نیجریه به اینترنت با سرعت مناسب را ایجاد کنند و همچنین از زنان مسلمان و سازمان‌هایی که در زمینه حقوق بانوان فعال هستند، درخواست کردند از این طریق به دنبال احقاق حقوق زنان مسلمان باشند.

انتهای پیام
captcha