مروری بر فعالیت‌های مؤسسه بیت‌القرآن معراج تفرش
کد خبر: 3857639
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

مروری بر فعالیت‌های مؤسسه بیت‌القرآن معراج تفرش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تفرش فعالیت‌های مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن معراج این شهرستان را تشریح کرد.

اکرم حیدری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تفرش در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، فعالیت قرآنی در این شهرستان را قابل قبول توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی نیمه دوم سال برنامه‌ریزی و در حال اجراست، خانه‌های قرآنی روستایی و مؤسسات قرآنی شهرستان هر کدام در حیطه فعالیتی خود مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن معراج تفرش فعالیت‌های خود را در رشته‌های مختلف قرآنی آغاز کرده و با جدیت پیش می‌برد، فعالیت‌های این مرکز قرآنی بویژه در رشته حفظ در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود.

حیدری با بیان اینکه حفظ سه سال قرآن با حضور 12 قرآن‌آموز در این مؤسسه در حال انجام است، از فعالیت 10 قرآن‌آموز در رشته حفظ کل خبر داد و افزود: 12نفر در رشته حفظ 3 جزء و تعدادی هم در رشته حفظ جزء سی‌اُم قرآن در حال آموزش هستند که در مجموع 120 نفر در فعالیت‌های قرآنی مؤسسه یاد شده حضور دارند.

وی ادامه داد: قرآن‌‌آموزان خردسال نیز 15 سوره کوتاه از آخر قرآن را به همراه قصه‌گویی و نقاشی آموزش می‌بینند، تمام هدف ما این است که فعالیت ویژه نونهالان با جذابیت همراه باشد تا زمینه اشتیاق آنان به حفظ کل قرآن فراهم شود. همچنین تدبر در نهج‌البلاغه، تفسیر موضوعی قرآن و مشاوره‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های مؤسسه بیت‌القرآن معراج است.

حیدری همچنین از فعالیت قرآنی خانه قرآنی بُشری در روستای کهک از توابع این شهرستان هم خبرداد و افزود: در این خانه قرآنی نیز 12 قرآن‌آموز مشغول حفظ  3 جزء از کلام وحی هستند.

انتهای پیام
captcha