خاطراتی از شهید سعیدی در «آیا محمد را خواهیم دید؟»
کد خبر: 3857780
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

خاطراتی از شهید سعیدی در «آیا محمد را خواهیم دید؟»

گروه فرهنگی ــ «آیا محمد را خواهم دید؟» عنوان کتابی در حوزه دفاع مقدس است که مروری بر خاطراتی از شهید نعمت‌الله سعیدی دارد.

خاطراتی از شهید سعیدی در کتاب «آیا محمد را خواهیم دید؟»به گزارش ایکنا از لرستان، «آیا محمد را خواهیم دید؟» عنوان کتابی است که به مرور خاطراتی از شهید نعمت‌الله سعیدی می‎پردازد. این کتاب توسط حدیث حیدری در 163 صفحه و در دو فصل شامل خلاصه‌ای از زندگی شهید نعمت‌الله سعیدی و خاطراتی درباره این شهید  نگاشته شده و آبان‌ماه امسال در انتشارات ستارگان آسمان شهر خرم‎آباد منتشر شده است.

خاطرات ذکر شده در این کتاب با عناوینی همچون خاطرات کودکی، مجاهد فی‌سبیل‌الله، آغاز مبارزات انقلابی، نعمت و شهید آیت‌الله مدنی، انفجار مراکز فساد، پشت درهای زندان، کج‌اندیشی گروهک‌ها نسبت به انقلاب، الله‌اکبر، تصادف، به جای سبزه و سمنو، سفره حلال، خدا خیرش دهد چرا این کار را با مهمان‌های من کرده است، ماشین مزایده، شبیخون دوستی، رمضان 58، دائم‌الوضو، الگوی صبر و گذشت، غریبستان، مالک عصر، نعمت طلبه مخفی بود، به‌خاطر شکم سر و صدا نکنید، آرام با چشمانی نجیب، معلم اخلاق، گِل خوردیم، آر پی چی، شربت شهادت، اسماعیل‌های خمینی(ره)، مرد عمل، سبکباران، مادر چرا نگرانی، من خواهری همچون زینب می‌خواهم و نامش فاطمه است افسانه، منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب در معرفی شهید نعمت‌الله سعیدی آمده است: «شهید نعمت‌الله سعیدی در 21 اسفند سال 1330 در محله پشت‌بازار شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود. رابطه او با خانواده‌اش دوستانه و صمیمی بود، صبور و آرام بود هرگز به خود اجازه نمی‌داد در مقابل پدر و مادر بلند صحبت کند در این زمان بود که شخصیت و روح جویای حقیقت او که هر لحظه بی‎تابانه در جست‌وجوی محفلی برای شناخت بود، راه مسجد و مذهبی را که مهم‌ترین سنگر شناخت بودند، پیدا کرد.

او برای رشد و تکامل خویش زیر نظر روحانیان و عالمان به خودسازی معنوی پرداخت تا با مبارزه با طاغوت زمان، مقدمات پیاده شدن احکام نورانی اسلام را در جامعه فراهم سازد او خوب می‎دانست که این مبارزه نقش بسزایی در سرنوشت انسان و جامعه بشری دارد. وی وقتی که در کلاس ششم طبیعی مشغول تحصیل بود به‌خاطر مبارزات سیاسی‌اش با رژیم وقت، روانه زندان شد، او در راه مبارزه برای آزادی کرامت تاراج شده انسان زندانی و شکنجه شد، پس‌از شش ماه از زندان آزاد شد و چون شهر خرم‎آباد را برای ادامه فعالیت سیاسی‎اش مناسب ندید به شهرهای قم، اصفهان، مشهد و همدان مهاجرت کرد.

شهید نعمت‌الله سعیدی در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های زیادی شرکت داشت و سرانجام در 21 اسفندماه سال 63 به فیض عظیم شهادت نائل آمد».

انتهای پیام
captcha