غنچه‌های هلال پند مهربانی را مشق می‌کنند
کد خبر: 3857915
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

غنچه‌های هلال پند مهربانی را مشق می‌کنند

گروه سلامت ــ سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، از اجرای برنامه‌های ویژه هفته کتابخوانی برای کودکان عضو کانون غنچه‌های هلال خبر داد.

غنچه‌های هلال پند مهربانی  را مشق می‌کنندبه گزاش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ رضا بامداد اصل، سرپرست سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از  اجرای برنامه‌های هفته کتاب با هدف تشویق کودکان عضو کانون غنچه‌های هلال به کتاب و کتابخوانی، ترغیب کودکان به کسب مهارت خواندن، گوش دادن فعال و نیز ترویج فرهنگ اهدای کتاب به یکدیگر، آشنایی با کتابخانه‌ها، نحوه حفظ و نگهداری کتاب و کمک به افزایش سرانه مطالعه و یادگیری میان کودکان خبر داد.

وی افزود: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی مربیان و مدیران اجرائی با بازخوانی کتاب و قصه‌گویی با موضوع آشنایی با اهداف و وظایف هلال احمر، به ترویج فرهنگ مهرورزی، بشردوستی و مفاهیم امدادی اقدام می‌کنند. این فعالیت موجب تقویت مهارت گوش دادن، مشارکت فعال در تبادل نظر و بحث گروهی در این کودکان می‌شود.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: پخش روزانه قصه‌های صوتی مهر‌گویان در مهد‌های کودک، برگزاری جشن کتاب و اهدای یک جلد کتاب از کتاب‌های هر عضو غنچه هلال به کتابخانه مهد یا مناطق محروم شهر، بازدید از نمایشگاه‌های کتاب و کتابخانه‌های عمومی شهر، دعوت از نویسندگان مشهور کتاب کودک و والدین غنچه‌های هلال در جشن کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: کانون‌های غنچه‌های هلال موظف هستند انتخاب کتاب‌ها را با محور بشردوستی و مهرورزی انتخاب کرده و می‌توانند از مجموعه کتاب‌های چهار جلدی داستان‌های خوب، بچه‌های خوب و داستان‌های مصور مدد و مهربان و فایل صوتی مجموعه قصه‌های مهربانی استفاده کنند.
 
بامداد اصل گفت: برای سهولت دسترسی استان‌ها، فایل کتاب‌ها و قصه‌ها در سایت سازمان جوانان به آدرس http://rcsy.ir/ در دسترس و همچنین اداره پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک این سازمان با شماره تماس ۸۸۲۰۱۲۳۲ (۰۲۱) پاسخگوی سوالات احتمالی همکاران خواهد بود.
انتهای پیام
captcha