محکومیت هتک حرمت قرآن در نروژ
کد خبر: 3858057
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

محکومیت هتک حرمت قرآن در نروژ

گروه بین‌الملل ـ وزارت خارجه ترکیه تلاش برای سوزاندن قرآن را در تظاهرات یکی از گروه‌های راست افراطی نروژ در شهر «کریستیان‌ساند»، واقع در جنوب این کشور، محکوم کرد.

واکنش وزارت خارجه ترکیه به هتک حرمت قرآن در نروژ

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری ترک‌ پرس، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اهانت به ساحت مقدس قرآن از سوی گروه افراطی ضداسلامی «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید» در شهر «کریستیان‌ساند» را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه با تأکید بر لزوم پیشگیری از اقدامات مشابه و همچنین احضار مرتکبان این جنایت به دادگاه، آمده است: این تجاوزگری‌ها به مسلمانان محدود نیست و تهدیدی برای تمام بشریت است.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تبعیض علیه مسلمانان، اسلام‌ستیزی و حمله به مساجد کشورهای اروپای غربی، از جامعه جهانی خواست در راستای مقابله با دشمنی علیه اسلام تلاش کند.

در ادامه این بیانیه بر اهمیت اجرای قطعنامه سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین مبارزه با سایر اقدامات خشونت‌آمیز از سوی همه کشورهای عضو تأکید کرد و گفت: ترکیه همچنان به فرماندهی تلاش‌های بین‌المللی در این راستا ادامه می‌دهد.

«آرنی تومر»، رئیس گروه افراطی «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید»، شنبه 25 آبان‌ماه، قصد سوزاندن نسخه‌ای از قرآن را داشت که پلیس از این اقدام جلوگیری کرد، اما وی در اقدامی دیگر به ساحت قرآن اهانت کرد.

طبق گزارش تلویزیون دولتی نروژ(NRK) اعضای این گروه ضد اسلامی در محله محل سکونت مهاجران در شهر کریستیان‌ساند تظاهرات کردند.

این منبع خبری در پایان گفت: رئیس گروه راست‌افراطی در نظر داشت نسخه‌ای از قرآن را بسوزاند. اما پلیس نروژ مداخله کرد و مانع از انجام این کار شد. تومر راست‌گرای افراطی پس از منع وی از سوزاندن قرآن از سوی پلیس، در اقدامی موهن نسخه از کلام‌الله مجید را در زباله انداخت.

انتهای پیام
captcha