دومین همایش بین‌المللی تاریخ پزشکی ایران و اسلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3858130
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

دومین همایش بین‌المللی تاریخ پزشکی ایران و اسلام برگزار می‌شود

گروه سلامت ــ معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری دومین همایش بین‌المللی تاریخ پزشکی ایران و اسلام خبر داد.

دومین همایش تاریخ پزشکی ایران و اسلام برگزار می‌شود/ تثبیت جایگاه ایران در طب سنتی جهانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آرمان زرگران، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست خبری درباره دومین همایش بین‌المللی تاریخ پزشکی در ایران و اسلام، که صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش در روز‌های ششم، هفتم و هشتم آذرماه اظهار کرد: اولین دوره این همایش تاریخ پزشکی ایران و اسلام در سال ۱۳۷۱ برگزار شد و امسال قرار است دومین دوره آن از سوی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به میزبانی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود.

وی افزود: این همایش بین‌المللی با مشارکت مؤسسه پژوهش ایران، کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو، آکادمی جهانی داورسازی سنتی، امور بین‌الملل وزارت علوم، شعبه ایرانی تاریخ داروسازی و بنیاد داروشناسی برگزار می‌شود.

زرگران ابراز کرد: بیش از ۳۰ مهمان خارجی از کشور‌های هند، ترکیه، آلمان، هلند، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، تونس، فرانسه و بنگلادش در دومین همایش بین‌المللی تاریخ پزشکی ایران و اسلام حضور دارند. ۱۵۰ مقاله شامل ۳۰ مقاله خارجی و ۱۲۰ مقاله داخلی در دبیرخانه این همایش پذیرش شده‌اند که ۵۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۶ مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ارائه می‌شوند.

دبیر علمی دومین همایش تاریخ پزشکی ایران و اسلام با بیان اینکه ۲ سخنرانی ویژه از فرانسه و ۲۹ سخنرانی از متخصصان داخلی در این همایش سه‌روزه ارائه می‌‎شود، گفت: قرار است یک کارگاه تاریخ کیمیا و ۱۷ پنل تخصصی نیز در کنار این همایش برگزار شوند. همچنین دو روز پس از این همایش پنل و کارگاه‌های تخصصی روش تحقیق در داروسازی و طب سنتی در شیراز برگزار می‌شود.

زرگران طب ایرانی، تاریخ پزشکی ایران باستان و تاریخ پزشکی دوران طلایی تمدن اسلامی را محور‌های اصلی این همایش بیان کرد و گفت: بیش از ۲۰ محور فرعی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده و تاکنون چندین پیش‌کنگره برای این همایش برگزار شده است.

وی یادآور شد: هدف اصلی این همایش تثبیت نقش ایران در طب سنتی جهان و عهده‌دار شدن نقش‌های بین‌المللی در این حوزه است.
انتهای پیام
captcha