صدور مجوز به خدمات غیر درمان طب سنتی به افراد غیر پزشک
کد خبر: 3858147
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
شمس اردکانی خبر داد:

صدور مجوز به خدمات غیر درمان طب سنتی به افراد غیر پزشک

گروه سلامت ــ مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از صدور مجوز به برخی خدمات طب سنتی در حوزه غیر درمان به افراد غیر پزشک طی دو ماه آینده خبر داد.

صدور مجوز به خدمات غیر درمان طب سنتی به افراد غیر پزشکمحمد رضا شمس اردکانی، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه طب ایرانی بسیار دیرپا بوده و همیشه با رویکرد توسعه و نوآوری همراه است، گفت: گام دوم وزارت بهداشت برای طب ایرانی با ادغام خدمات این طب در نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و پوشش بیمه ویزیت متخصص طب سنتی همراه بوده است.

وی افزود: طب ایرانی در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات می‌تواند از تجربیات کشور‌های دیگر استفاده و همزمان تجارب خود را نیز با برپایی همایش‌ها و سمینار‌های بین‌المللی در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره دخالت‌های افراد غیر متخصص در طب سنتی اظهار کرد: در هر جایی از جهان هر فردی در امر درمان ورود داشته باشد باید پاسخگو باشد و هیچ کس حق ندارد بدون مجوز مراجعه ذی‌صلاح در این کار دخالت کند، خوشبختانه ساماندهی خوبی در این حوزه انجام شده است.

شمس اردکانی اظهار کرد: باید آرام آرام به افرادی که در برخی حوزه‌های طب ایرانی غیر درمان، خدمات ارائه می‌دهند مجوز‌های لازم را صادر کنیم. در دوماه آینده مجوز‌ها به برخی از این خدمات به صورت آزمایشی از سوی وزارت بهداشت اعطا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توریسم سلامت در حوزه طب ایرانی گفت: یکی از بخش‌های مهم نظام‌های بهداشتی و درمانی هر کشوری اقتصاد سلامت است، با توجه به زیرساخت‌های موجود در کشور، آثار و شهر‌های تاریخی و وجود اقلیم‌های مختلف می‌توانیم کار‌های زیادی را در حوزه طب سنتی و مکمل انجام داده و این نیازمند همکاری نهاد‌های مختلف و مسئول در این حوزه است.
انتهای پیام
captcha