باور کنیم قرآن درمان حقیقی دردهاست
کد خبر: 3858173
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
در برنامه «مادرانه‌های نور» مطرح شد؛

باور کنیم قرآن درمان حقیقی دردهاست

کانون خبرنگاران نبأ ــ صغری معظمی گودرزی با اشاره به نقش قرآن در زندگی، گفت: باید با تمام وجود باور داشته باشیم که درمان حقیقی دردها و مشکلات ما، اعم از فردی و اجتماعی، در قرآن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ صغری معظمی گودرزی، کارشناس برنامه «مادرانه‌های نور»، 28 آبان‌ماه در این برنامه که به‌صورت هفتگی با حضور جمعی از بانوان در خانه فرهنگ تهرانسر برگزار می‌شود، با اشاره به نقش قرآن در زندگی، گفت: از آن جایی که قرآن از حوادث تاریخی سخن می‌گوید و تفکرات و معتقدات اقوام و ملل پیشین و روش زندگی و سرگذشت آنها را بیان می‌کند؛ معتبرترین سند تاریخی است.
وی ادامه داد: قرآن کریم علاوه بر آنکه تاریخ گذشتگان را برای ما نقل می‌کند از آینده نیز خبر می‌دهد. حضرت علی(ع) کلید همه مشکلات را قرآن معرفی می‌کند و می‌فرماید «دوای درد و راه‌حل مشکلات شما و راه سامان بخشیدن به امورتان در قرآن است». بنابراین، قرآن داروی شفابخشی است که همه دردها را درمان می‌کند و با وجود قرآن دردها و ناراحتی‌ها التیام می‌یابد.
کارشناس برنامه مادرانه‌های نور اظهار کرد: مطلبی که قبل از هر چیز باید به آن توجه شود، این است که باید با تمام وجود باور داشته باشیم که درمان حقیقی دردها و مشکلات ما، اعم از فردی و اجتماعی، در قرآن است. هر چند هستند کسانی که با تمام وجود باور دارند که قرآن بهترین نسخه شفابخش دردهاست و اگر به این کتاب آسمانی روی آورند و معارف و راهنمایی‌های آن را به کار ببندند، مشکلات‌شان قابل حل است؛ لکن چنین افرادی بسیار اندک هستند.
معظمی گودرزی ادامه داد: شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما ضعف ایمان در این جهت باشد و این امر موجب شده بسیاری از مشکلات همچنان باقی بماند. شاید به نظر آید کسی انتظار داشته باشد قرآن مانند کتاب حل‌المسائل دردها و مشکلات فردی و اجتماعی را یکی یکی بیان کند و سپس راه‌حل آنها را به ترتیب توضیح دهد، در حالی که قرآن با سرنوشت ابدی انسان سروکار دارد و هدف قرآن فلاح و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.
وی گفت: قرآن کریم راه‌های کلی و خطوط اصلی را به ما نشان می‌دهد که با به کار بستن آنها می‌توانیم زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشیم. این خطوط کلی چراغ‌هایی هستند که جهت سیر و حرکت را نشان می‌دهند. لکن باید توجه داشته باشیم که برای رسیدن به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت و رفع مشکلات و تحقق جامعه‌ای مترقی و در عین حال دینی و اسلامی خداوند دو وسیله در اختیار انسان قرار داده، یکی دین و دیگری عقل.
این کارشناس بیان کرد: بنابراین قرآن در پی پاسخ‌گویی به تمام مشکلات ریز و درشت زندگی بشر نبوده و نیست، بلکه بیانگر خطوط اصلی و کلی سعادت و تکامل انسان است و آن را به مسلمانان نشان داده و مردم را به آن فرا می‌خواند.
مریم علیزاده

انتهای پیام
captcha