پنجاه و ششمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی افتتاح شد
کد خبر: 3858200
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛

پنجاه و ششمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی افتتاح شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ پنجاه و ششمین کتابخانه آستان قدس رضوی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) مشهد همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، صبح امروز، 28 آبان‌ماه در سی و چهارمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی» افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پنجاه و ششمین کتابخانه آستان قدس رضوی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در منطقه رسالت مشهد به مناسبت ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همزمان با همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، در سی و چهارمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی» افتتاح شد.
صفر صالحی، رئیس کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد، در این برنامه که صبح امروز، 28 آبان‌ماه برگزار شد، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی را يكی از مهم‌ترين گنجينه‌های فرهنگ مكتوب در ايران و جهان اسلام دانست که در زمينه نسخ خطی، اسناد تاریخی، آرشيو مطبوعات و آثار موزه‌ای آثار ویژه و منحصر به فردی را در اختیار دارد.
وی با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف در گسترش این مجموعه فرهنگی، تصریح کرد: آستان قدس رضوی با پشتوانه سنت حسنه وقف و با توسعه مراکز فرهنگی مهم نظیر کتابخانه­‌ها توانسته است فضای مطالعاتی و پژوهشی بسیار خوبی را برای جامعه علمی در سطح کشور ایجاد کند که در حال حاضر به‌دلیل دارا بودن فضای مطلوب فرهنگی و به‌روز بودن منابع مطالعاتی و پژوهشی مورد استقبال محققان، طلاب، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.    
وی ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتال، کتابخانه شبانه‌روزی اهل بیت(ع)، تالار محققان، کتابخانه گویای رضوی، کتابخانه سیار و تلفنی، کتابخانه‎های تخصصی علوم قرآن و حدیث، مخطوطات، مطبوعات، موزه، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، کتابخانه کودک و امانتکده کتاب‌های جیبی را بخشی از خدمات ویژه کتابخانه‎های آستان قدس رضوی به مراجعان و مخاطبان در سطوح مختلف عنوان کرد.
یادآور می‌شود، کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) که پنجاه و ششمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی به‌شمار می‌رود، امروز، 28 آبان‌ماه در منطقه رسالت مشهد، با متراژ 400 متر مربع و گنجایش 100 نفر در طبقه فوقانی مسجدامیرالمؤمنین(ع) تجهیز و راه‌اندازی شد.
در حال حاضر اين كتابخانه حدود پنج هزار و 500 نسخه منابع چاپی دارد و دارای تالارهای مطالعه قفسه باز آقايان و بانوان، تالار مطبوعات، امانت كتاب، واحد اينترنت و كتابخانه ديجتال است.
ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha