عزت در سایه بندگی خدا کسب می‌شود/ امام خمینی(ره)؛ نماد زندگی عزت‌مدارانه
کد خبر: 3858258
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

عزت در سایه بندگی خدا کسب می‌شود/ امام خمینی(ره)؛ نماد زندگی عزت‌مدارانه

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عزت در سایه بندگی خدا کسب می‌شود، گفت: امام خمینی(ره) پروژه بزرگ زندگی عزت‌مدارانه را به جامعه انسانی آموخت.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 28 آبان‌ماه در جلسه تفسیر آیه یکم سوره حدید، با اشاره به معنای آیه مذکور، اظهار کرد: آنچه در آسمان و زمین هست برای خدا تسبیح می‌گویند و او عزیز و حکیم است.

وی به شرایط استجابت دعا اشاره کرد و افزود: اگر انسان دعا، حاجت و مشکلی در زندگی دارد و می‌خواهد آن را برطرف کند، ابتدا باید صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بفرستد و دوم استغفار کند. در مرحله سوم حقوقی از مردم که به گردن اوست باید ادا شود و سپس آیه یکم تا ششم سوره حدید را بخواند و این امر موجب می‌شود خدای متعال دعای انسان را مستجاب کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند عزیز و حکیم است، تصریح کرد: عزیز به معنای قوی و نادر است و از صفت‌های خدای متعال محسوب می‌شود. در واقع خدای متعال تنها موجود قوی و نادر در نظام هستی است و هیچکس به اندازه خدا قدرت ندارد.

آیت‌الله فلاحتی «عزیز» را یکی از اسمای الهی ذکر کرد و گفت: اگر کسی بخواهد عزیز شود باید خود را به عزیز مطلق وصل کند لذا عزت ویژه خدا، پیامبر(ص) و مومنان است و حرمت مومن از حرمت خانه کعبه بالاتر شمرده می‌شود.

وی با اشاره به تحریف کلام الهی در تورات و انجیل، خاطرنشان کرد: خدا «حکیم» است، یعنی تمام گفتار خدای متعال در قرآن مطابق با واقع و صواب بوده و هیچ انحرافی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان عزت امام خمینی(ره) را برگرفته عزت الهی دانست و افزود: اگر انسان به این باور برسد که عزت دست خداست، دیگر به هیچ ذلتی تن نمی‌دهد و لذا معمار کبیر انقلاب ابهت قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را شکست.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آزادمردی به معنای عزت‌مدارانه زندگی کردن است، بیان کرد: امام خمینی(ره) پروژه بزرگ زندگی عزت‌مدارانه را به جامعه انسانی آموخت.

وی با بیان اینکه عزت در سایه بندگی خدا کسب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ امام راحل نماد زندگی عزت‌مدارانه است و به ملت ایران آموخت که تنها خدا را بندگی کنید و تا بستر مرگ این مسیر را به ما نشان داد و راهش همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha