انس با کتاب در جامعه ما سیر قهقرایی دارد
کد خبر: 3858267
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

انس با کتاب در جامعه ما سیر قهقرایی دارد

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد انس با کتاب در جامعه ما سیر قهقرایی داشته است، به‌طوری که امروز در مقایسه با سال‌های گذشته تیراژ کتاب‌ها کاهش یافته و کتاب در سبد خانوار کمرنگ شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرتضی سلطانی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 28 آبان‌ماه در بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد، گفت: طی آمار سال 2015، سرانه مطالعه در ایران روزانه 13 دقیقه است که در سیستان‌وبلوچستان از این میزان نیز کمتر است و نشان می‌دهد وضعیت کتابخوانی در جامعه ما به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد انس با کتاب در جامعه ما سیر قهقرایی داشته است، به‌طوری که امروز در مقایسه با سال‌های گذشته تیراژ کتاب‌ها کاهش یافته و کتاب در سبد خانوار کمرنگ شده است.

معاون ارشاد استان اظهار کرد: یکی از دلایل رغبت کم جامعه به خرید کتاب، شاید در نبود منابع مورد نیاز باشد؛ بطوری که می‌بینیم در نمایشگاه‌های سراسری کتاب که همه نوع کتاب مطابق با سلیقه‌های مختلف عرضه می‌شود، استقبال مردم استان بسیار خوب است و در این زمینه رتبه سوم برگزاری نمایشگاه کتاب را در کشور داریم.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: استان سیستان‌و‌بلوچستان از چهره‌های فرهنگی بسیاری برخوردار است و شاعران، نویسندگان و هنرمندان توانایی دارد که در عرصه ملی سرشناس هستند؛ سرانه مطالعه ما در شأن جایگاه این استان نیست.

وی گفت: برای این‌که فرزندان ما در آینده با کتاب انس داشته باشند، باید از خودمان شروع کنیم؛ از هر فرصتی برای مطالعه کتاب استفاده کنیم و آن را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهیم. نسلی که با کتاب مأنوس بوده و کتاب خواندن برای آن به یک عادت تبدیل شده باشد، قطعاً رو به پیشرفت است و آینده‌ای درخشان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha