دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران صادر شد
کد خبر: 3858357
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
توسط رئیس مجلس شورای اسلامی؛

دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران صادر شد

گروه جامعه ــ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران را صادر کرد.

دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران صادر شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی  با محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر شکوه نوابی‌نژاد نائب رئیس شورای مرکزی، دکتر فریبرز درتاج دبیر شورای مرکزی، دکتر حسین اسکندری نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در شورای مرکزی، دکتر ناصر صبحی قراملکی عضو هیأت بازرسان و دکتر حسن احدی مشاور عالی رئیس سازمان در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار ابتدا محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با معرفی حضار و تاریخچه تأسیس و ساختار کنونی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اظهار کرد: از اینکه این فرصت فراهم شده است، که خدمتتان درباره مسائل روان‌شناسی و مشاوره کشور صحبت کنیم بسیار خرسندیم.
 
وی افزود: روان‌شناسی و مشاوره یک فرصت بزرگ جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی‌ –‌ روانی است، اما نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است. ما باید تاب‌آوری سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم، فضا‌های مجازی را کنترل و سواد سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم. قطعاً صدا و سیما باید همکاری جدی با ما داشته باشد و برای نظارت و اجرای برنامه‌ها نیازمند کمک و اختصاص بودجه مستقلی برای سازمان هستیم.
 
حاتمی ادامه داد: مسأله مهم دیگری که باید جنابعالی دستور دهید، موضوع بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و اجرای بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه موضوع  مشمول بیمه پایه  و  بیمه تکمیلی  مراجعین به مشاورین و روان‌شناسان همانند پزشکان هستیم.
 
پس از سخنان وی، لاریجانی با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: قطعاً سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد. مواردی را که بیان شد، مورد تأیید است و باید پیگیری شود.
 
در این دیدار رئیس مجلس درخصوص بودجه و کمک مالی و بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و همکاری صدا و سیما با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستورات لازم را صادر کرد.
انتهای پیام
captcha