مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اهدای 100 جلد قرآن کریم به مصلای شهرستان قدس
کد خبر: 3858507
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اهدای 100 جلد قرآن کریم به مصلای شهرستان قدس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعلام خبر اهدای یکصد جلد قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن به مصلای شهرستان قدس، عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا؛ از جمله مهم‌ترین اخباری که طی امروز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، می‌توان به خبر اهدای یکصد جلد قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن به مصلای شهرستان قدس در پی اهانت آشوبگران به ساحت مقدس قرآن کلام‌الله مجید اشاره کرد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه و تا ساعت 16 تعداد سه خبر با عناوین «عالی‌ترین سطح آزادی، در زمین اندیشه است»، «سازمان دارالقرآن، قرآن‌های سوخته مصلای شهر قدس را جایگزین کرد» و «تبیین مفهوم قرآنی «عمل صالح» در بیانات رهبر انقلاب» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآنی کریم قرار داشته و خبر دیگر نیز در حوزه اندیشه انعکاس یافته است.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «سازمان دارالقرآن، قرآن‌های سوخته مصلای شهر قدس را جایگزین کرد» دارد، مربوط به اهدای تعداد 100 جلد قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن به مصلای شهرستان بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «در پی اقدامات هنجار‌شکنانه ایادی استکبار جهانی و فتنه‌گران در کشور، سوزاندن قرآن‌کریم و اهانت به ساحت مقدس کلام الهی و اماکن مذهبی، تخریب اموال عمومی و ایجاد نا‌امنی در برخی مناطق کشور، سازمان دارالقرآن‌الکریم ضمن صدور بیانیه و محکوم کردن این اقدامات ناشایست و ساختار‌شکنانه، یکصد جلد قرآن‌کریم به مصلای شهرستان قدس اهدا کرد».
فارس
امروز نیز همانند ایام گذشته و طبق روال معمول خبرگزاری فارس، اخبار صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل آغاز شده که خبر تلاوت ترتیل صفحه 216 قرآن کریم از سوی مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری آغازگر اخبار امروز این صفحه است.

در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «اهدای قرآن کریم به مصلای شهرستان قدس از سوی سازمان دارالقرآن» و «ملت بصیر و آگاه اجازه سوء‌استفاده به دشمنان نمی‌دهند/ مسئولان به دستورات رهبری عمل کنند» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که یکی از این اخبار قرآنی و خبر دیگر نیز در رابطه با درس خارج فقه آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی انعکاس یافته‌‌اند.
«ملت بصیر و آگاه اجازه سوء‌استفاده به دشمنان نمی‌دهند/ مسئولان به دستورات رهبری عمل کنند»، عنوان یکی از اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است که مربوط به سخنان آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به لزوم توجه مسئولان مبنی بر عمل به دستورات رهبری برای حل مشکلات مردم، گفت: مسئولان باید در حل مشکلات مردم خصوصاً در زمینه معیشت و اقتصاد تلاش کنند و به سخنان رهبری برای حل این موضوعات عمل کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران مردمی بصیر و آگاه هستند و اجازه موج‌سواری و سوء‌استفاده به دشمن نخواهند داد و صف خود را از کسانی که حسینیه و مسجد و قرآن آتش می‌زنند و اموال مردم را غارت می‌کنند، جدا خواهند کرد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه گفت: در این خطبه حضرت علی(ع) ویژگی‌های فتنه را معرفی و می‌فرمایند: دشمن با ایجاد فتنه حق را از بین می‌برد و مانع معرفی حق می‌شود.
این مرجع تقلید درباره حوادث اخیر در کشور گفت: مشکل مردم اقتصاد و معیشت است و رهبری هم فرمودند که مسئولان مشکل مردم را حل کنند. ما هم از مسئولان می‌خواهیم که مشکل معیشت مردم حل شود. باید مسئولان به سخنان چند روز قبل رهبری در جهت حل مشکل معیشت عمل کنند».
مهر
«بیانیه سازمان دارالقرآن در پی اهانت به قرآن کریم» و «کتاب ولایت در فرهنگ اسلام روانه بازار نشر شد»، عناوین دو خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «بیانیه سازمان دارالقرآن در پی اهانت به قرآن کریم» دارد، آمده است: «سازمان دارالقرآن الکریم ضمن صدور بیانیه و محکوم کردن اقدامات ناشایست و ساختار شکنانه فتنه‌گران و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در مصلای شهر قدس توسط عده‌ای آشوب‌گر یکصد جلد قرآن کریم به مصلای شهرستان قدس اهدا کرد.
این اقدام در پی اقدامات هنجارشکنانه ایادی استکبار جهانی و فتنه‌گران در کشور و سوزاندن قرآن کریم و اهانت به ساحت مقدس کلام الهی و اماکن مذهبی و تخریب اموال عمومی و ایجاد نا امنی در برخی مناطق کشور صورت گرفت.
در بیانیه سازمان دارالقرآن آمده است: «بِسْمِ ٱللَّـهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ/ «إِنَّ ٱلْمُنَـٰفِقِینَ یُخَـٰدِعُونَ ٱللَّـهَ وَهُوَ خَـٰدِعُهُمْ» (قرآن کریم، سوره مبارکه نساء، آیه شریفه ۱۴۲) مجاهدت و پایداری دلیرمردانه ملت مسلمان و ولایت‌مدار میهن عزیزمان در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی و صهیونیزم غاصب با تکیه بر گفتمان اصیل اسلامی «مقاومت» و به تأسی از مجاهدات درس‌آموز پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در برابر کفر و الحاد، همواره سستی کاخ پوشالی استکبار و پیروزی خط مقاومت را به اثبات رسانده است. عجز و ناتوانی نظام سلطه و دشمنان قسم خورده استقلال و عظمت ملت مسلمان ایران که تلاش می‌نماید تا با استفاده از شیوه‌های گوناگون از جمله تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی این سد فولادین را به لرزه درآورد، توطئه‌ای دیگر را رقم زد و بر آن شد که با به کارگیری پیاده‌نظام مغرض و منافق خود در داخل کشور و با سوار شدن بر موج مطالبات مردمی ناشی از مشکلات اقتصادی پیش آمده از رهگذر اقدامات ضدبشری دولت مستبد آمریکا، ضمن اخلال در مدیریت اقتصاد مقاومتی به ویژه هدفمندسازی حامل های انرژی، به عنوان راهکاری در مواجهه با استراتژی فشارهای حداکثری دشمن، مطالبات و اعتراضات عادی و آرام گروه‌هایی از مردم را به سمت هجمه‌ها و اقدامات ساختارشکنانه سوق دهد».
باشگاه خبرنگاران جوان
تنها خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده، خبری با عنوان «حدیث امام علی (ع) درباره خطرات آرزوی طولانی و هوای نفس» است که در حوزه عترت منتشر شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.
به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.
امام علی (ع): «إِنَّما اَخْشی عَلَیْکُمْ إِثْنَیْنِ: طُولَ الاَْمَلِ وَ اتِّباعَ الْهَوی، اَمّا طُولُ الاَْمَلِ فَیُنْسِی الاْخِرَهَ وَ اَمّا إِتِّباعُ الْهَوی فَإِنَّهُ یَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ».
همانا برای شما از دو چیز می‌ترسم: درازی آرزو و پیروی هوای نفس؛ درازی آرزو سبب فراموشی آخرت می‌شود و پیروی از هوای نفس، آدمی را از حقّ باز می‌دارد».
ایرنا
«بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم در محکومیت اهانت به قرآن»، «بهاییت به عنوان ابزار استعمار در بزنگاه‌ها وارد گود می‌شود» و «امروز اتحاد و همدلی همه ارکان برای مقابله با فتنه امری ضروری است»، عناوین سه خبری را تشکیل می‌دهند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده‌اند. یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم و دو خبر دیگر این صفحه نیز در حوزه دین و معارف انتشار یافته‌اند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار با عناوین «واکاوی زیبایی‌شناسی مصحف نگاری ایرانی_اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» و «درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی برای شناخت درست دین» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و اخبار دیگر این صفحه در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «واکاوی زیبایی‌شناسی مصحف نگاری ایرانی_اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» دارد، در رابطه با اعلام خبر برگزاری نشست «واکاوی زیبایی شناسی مصحف نگاری ایرانی ــ اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» با همکاری معاونت قرآن و عترت و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «نشست «واکاوی زیبایی شناسی مصحف نگاری ایرانی ــ اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» با همکاری معاونت قرآن و عترت و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنرانی دکتر اسماعیل بنی اردلان استاد دانشگاه و پژوهشگر برجسته هنر اسلامی و دکتر حمیدرضا قلیچ‌خانی استاد دانشگاه و استاد برجسته در عرصه هنر خوشنویسی و پژوهشگر خط ایرانی برگزار می‌شود.
دکتر مریم قاسم احمد معاون برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت، از برگزاری نشست «واکاوی زیبایی شناسی مصحف نگاری ایرانی ــ اسلامی، از قرآن های خطی تا قرآن های چاپ معاصر» با همکاری معاونت قرآن و عترت و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
وی اظهار کرد: با توجه به تأکید دکتر فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت، مبنی بر نگرش تخصصی میان رشته‌ای به مباحث قرآن کریم، سلسله نشست‌هایی تخصصی با رویکرد میان رشته‌ای به فعالیتهای قرآنی توسط معاونت قرآن و عترت و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می‌پذیرد».
ایبنا
تعداد سه خبر با عناوین «تفسیر اسرار نماز از منظر علم سیمیا»، «نشست مولفه‌های انسانی جامعه موعود در قرآن برگزار می‌شود» و «با کتاب دینی تجارت نکنیم» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «نشست مولفه‌های انسانی جامعه موعود در قرآن برگزار می‌شود» دارد، آمده است: «به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه الزهرا(س) و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی از سلسله نشست‌های پیش همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، نشست مولفه‌های انسانی جامعه موعود در قرآن با تأکید بر اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(دامت برکاته) برگزار می‌شود.

این نشست با ارائه معصومه بهرامی و با حضور ناقدان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم و حجت‌الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان و دبیر علمی مرضیه فلاحی برپا می‌شود.
نشست یادشده پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در قم، سالاریه، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا(س)، پژوهشگاه حضرت معصومه(س)، طبقه ۳ برگزار می‌شود».
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند، طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منعکس نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «چگونه از خداوند متعال طلب مغفرت کنیم؟» دارد، مربوط به روز گذشته است.

انتهای پیام
captcha