جمع‌آوری 8.6 میلیارد ریال نذروات از بقاع متبرکه زنجان
کد خبر: 3858563
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

جمع‌آوری 8.6 میلیارد ریال نذروات از بقاع متبرکه زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال ۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال نذورات از بقاع متبرکه جمع‌آوری شده که توسط هیئت امنا برای امور مرتبط از جمله اقدامات فرهنگی هزینه می‌شود.

جمع‌آوری 8.6 میلیارد ریال نذروات از بقاع متبرکه زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان وجود دارد که تحقق درآمدهای آن‌ها به اجرای نیات واقفان منجر می‌شود که متاسفانه تعدادی از دستگاه‌ها به اوقاف بدهکارند و این موضوع سبب شده که اجرای نیات مرتبط معلق بماند.

وی بیان کرد: امسال اجرای نیات واقفین با موضوع خیریه به میزان ۶ هزار و ۹۴۴ میلیون ریال بوده است که بیشترین هزینه در اجرای نیات مربوط به موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده به مبلغ ۴ هزار و ۸۸ میلیون ریال مربوط می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان نیز بیشترین موقوفات با مبلغ ۲ هزار و ۳۳۷ میلیون ریال مربوط به موقوفه سرای سنگی بوده است، افزود: همچنین اجرای نیات واقفین با موضوع مدارس علوم دینی نیز ۳ هزار و ۸۳۲ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: تعداد بقاع شهرستان زنجان ۱۱ مورد، ابهر ۱۱ مورد، ایجرود ۶ مورد، خدابنده ۶۲ مورد، طارم ۲۱ مورد، ماهنشان دو مورد، خرم‌دره یک مورد و سلطانیه ۹ مورد است.

وی میزان نذورات جمع‌آوری شده در بقاع استان را ۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال برشمرد و گفت: امسال همچنین اجرای نیات واقفین با موضوع موقوفات برای بقاع و اماکن متبرکه نیز ۶ هزار و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام
captcha