اخلاق و معنویت؛ رکن اصلی فرهنگ بسیجی
کد خبر: 3858574
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

اخلاق و معنویت؛ رکن اصلی فرهنگ بسیجی

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز با تاکید براینکه بسیج از فرهنگ دینی ما نشات گرفته است، گفت: اخلاق و معنویت در فرهنگ بسیجی جایگاه ویژه‌ای دارد.

اخلاق و معنویت؛ رکن اصلی فرهنگ بسیجی

حجت الاسلام علی‌مراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان و رهروان شهدای دفاع مقدس، معنویت و اخلاق را از عوامل اقتدار بسیج و بسیجیان دانست و اظهارکرد: این دو مولفه موجب پیشرفت کشور توسط مجموعه بسیج در ادوار مختلف، از دفاع مقدس تا جنگ‌های سیاسی، اقتصادی شده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج از فرهنگ دینی ما نشات گرفته است و اخلاق و معنویت در فرهنگ بسیجی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: آراسته بودن بسیجیان به فضائل اخلاقی اعم از "اخلاق و معنویت" باعث شده فرهنگ بسیج در همه کشورها رشد کند و موجب پیشرفت در عرصه‌های مختلف شود.
یوسفی تصریح کرد: امروز با الگو گرفتن از بسیج، جبهه مقاومت شکل گرفته و ابرقدرت‌ها در برابر آن ناتوان هستند در نتیجه باید عوامل اقتدار بسیج تعمیق پیدا کند زیرا گسترش این مبانی فکری در بسیج باعث مستحکم‌تر شدن جبهه مقاومت در برابر استکبارجهانی و زیاده‌خواهان خواهد شد.
این مسئول در ادامه به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: زمانی که به کشور تعرض فرهنگی شد، رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ فرهنگی هشدار دادند اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های فرهنگی که باید ورود کنند نه تنها ورود خوبی به این موضوع نداشتند بلکه بعضا شاهد عدم اعتقاد آنها به جنگ فرهنگی نیز بودیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز با بیان اینکه زمانیکه دشمن با جنگ سیاسی وارد عرصه شد بسیج توانست با بصیرت‌افزایی در مقابل شیطنت آنها سربلند شود، گفت: در جنگ فرهنگی نیز بسیج همچنان پیشرو بوده و با اقتدار در این عرصه فعالیت می‌کند و اجازه جولان به دشمنان نمی‌دهد.
یوسفی در پایان بر ضرورت ترویج فرهنگ بسیج در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ بسیج باید در کشور تقویت شد تا بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم و در این میدان پیروز شویم.

انتهای پیام
captcha