تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شده است
کد خبر: 3858575
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شده است

گروه فرهنگی _ امام جمعه هیدج گفت: در مقوله تربیت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای نسبت به تربیت دینی آنان وجود داشته باشد؛ چراکه اگر کسی هویت دینی نداشته باشد قطعا نمی‌تواند هویت ملی خود را نیز حفظ کند.

تربیت دینی دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارع، امام جمعه هیدج، ظهر امروز، چهارشنبه ۲۹ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات مدارس هیدج با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پرورش در کنار آموزش، اظهار کرد: تحقق این امر مهم نیز در گرو توجه به تربیت اسلامی در مدارس است.

وی با تاکید بر این‌که یکی از راهکارها در تربیت اسلامی این است که دانش‌آموزان با اهداف خلقت آشنا شده و بدانند زندگی انسان تنها محدود به این دنیا نیست، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موضوع تربیت اسلامی در مدارس محقق شود همه ما باید در این زمینه دغدغه‌مند باشیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که یکی از جوامع هدفی که دشمن همواره برای آن‌ها برنامه دارد دانش‌آموزان هستند، ادامه داد: دشمن با ابزارهای مختلف در تلاش برای بی‌هویت‌سازی جوانان است.

امام جمعه هیدج با تاکید بر این‌که هویت‌بخشی دینی یکی از مسائلی است که همواره باید در تربیت دانش‌آموزان مدنظر معلمان و اولیا قرار گیرد، ادامه داد: اگر دانش‌آموزان با هویت دینی تربیت شوند قطعا مدیرانی مومن و متعهد در آینده خواهند بود.

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به تحولات روزهای اخیر در کشور، افزود: دشمن تلاش می‌کند با ابزارهای مختلف جوانان را به آشوب‌های خیابانی بکشد و با سابقه‌دار کردن آنان کشور را از داشتن مدیران لایق محروم کند و کسی که هویت دینی نداشته باشد قطعا نمی‌تواند هویت ملی خود را نیز حفظ کند.

وی با تاکید بر این‌که ارتباط بین دانش‌آموزان و مساجد باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در اجرای بسیاری از برنامه‌های خود می‌تواند از ظرفیت مساجد بهره گرفته و برنامه‌های خود را در این مکان مقدس برگزار کند.

انتهای پیام
captcha