رصد پرقدرت بازماندگان از تحصیل در استان مرکزی
کد خبر: 3860183
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

رصد پرقدرت بازماندگان از تحصیل در استان مرکزی

گروه اجتماعی – مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: گاهی فقر فرهنگی، فقر خانوادگی و اقتصادی باعث می‌شود که والدین نسبت به تحصیل فرزندان خود توجه جدی نداشته باشند به همین دلیل هر ساله رصد بازماندگان از تحصیل با قدرت انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی روز گذشته، ششم آذر در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری برگزار شد به فعالیت آموزش و پرورش در حوزه بازگرداندن کودکان تارک‌التحصیل و بازمانده از تحصیل اشاره کرد و آمار تعداد کلاس‌های درس کمتر از 15 نفر در استان را ۳۰۰ کلاس دانست و گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد که حتی یک دانش‌آموز بدون معلم باقی نماند و در این راستا از سرویس ایاب و ذهاب و مدارس شبانه‌روزی استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: گاهی فقر فرهنگی، فقر خانوادگی و اقتصادی باعث می‌شود که والدین نسبت به تحصیل فرزندان خود توجه جدی نداشته باشند به همین دلیل هر ساله رصد بازماندگان از تحصیل با قدرت انجام می‌شود.
محمد حسنی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار و ۵۰۷ دانش‌آموز اتباع خارجی غیرمجاز در استان، گفت: 8 هزار و ۳۰ دانش‌آموز اتباع مجاز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
حسنی برخوردار نبودن فرزندان مادران ایرانی و پدران افغانستانی از تابعیت و هویت ویژه به دلیل عدم بضاعت مالی و ترس از شناسایی شدن به جهت حضور غیرقانونی در ایران را یکی از عمده مشکلات کودکان اتباع غیرمجاز دانست.
وی ادامه داد: در این راستا باید آگاه‌سازی خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد تبعات حقوقی و قانونی انجام گیرد و لازم است که نیروی انتظامی بر ورود غیرقانونی نظارت جدی اعمال کند.
حسنی با اشاره به ازدواج اجباری دختران اتباع خارجی زیر ۱۶ سال و خارج شدن از سیکل آموزش و تحصیل و ازدواج زودهنگام دختران اهل تسنن به عنوان دیگر چالش‌های موجود گفت: ازدواج زودهنگام تبعاتی چون ایجاد عقده و پرخاش‌گری برای دختران به همراه دارد، همچنین سال گذشته در شهرستان محلات 18 مورد زایمان در منزل انجام گرفت و تعدادی به مرگ مادر منجر شد.
حسنی با اشاره به تلاش در جهت ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی که عمدتا در باندهای سودجو و فساد گرفتار می‌شوند و باید دستورالعمل خاص برای برخورد با این کارفرمایان تدوین شود، خواستار تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد توسط اتباع شد و گفت: در حال حاضر چنین تشکل‌هایی وجود ندارند اما وجود آنها می‌تواند برای حل مشکلات اتباع اثربخش باشد.

انتهای پیام
captcha