رضایتمندی مردم از عملکرد سه قوه در سطح خوبی قرار ندارد
کد خبر: 3860644
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

رضایتمندی مردم از عملکرد سه قوه در سطح خوبی قرار ندارد

گروه اجتماعی – رئیس کل دادگستری استان مرکزی بابیان اینکه آمارها حاکی از عدم رضایت مردم از عملکرد سه قوه است، اضافه کرد: رضایتمندی مردم از عملکرد سه قوه در سطح خوبی قرار ندارد و این مهم علی‌رغم اقدامات و خدمات سه قوه باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی امروز، نهم آذر در جلسه شورای اداری شهرستان خمین که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از حمایت و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و رهبری در اغتشاشات اخیر و خاموش کردن فتنه تقدیر کرد و گفت: اگر ما مسؤلان اجرایی و قضایی تا آخر عمر برای مردم کار کنیم نمی‌توانیم شکر این نعمت را به جای آوریم.

وی بابیان اینکه مردم با حضور در راهپیمایی خود‌جوش صف خود را از معاندان جدا کردند، تصریح کرد: در استان مرکزی شاهد کمترین تجمعات بودیم و خوشبختانه هیچ‌گونه خساراتی به اموال عمومی و شخصی وارد نشد و این مهم دلالت بر بصیر بودن مردم استان که زبان‌زد است دارد. شورای تأمین استان و شهرستان با کمک اشراف اطلاعاتی نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و اقدام به موقع نظم به جامعه بازگشت، اگر این اقدامات‌ پیشگیرانه نبود چه بسا استان مرکزی هم به مانند دیگر استان‌ها درگیر خسارت می‌شد.

عبداللهی اظهار کرد: مدت‌هاست دشمن منتظر فرصتی است که با استفاده از نارضایتی عمومی حساب خود را با نظام یکسره کند. پس از افزایش قیمت بنزین معاندان به خیال آماده بودن زیرساخت‌ها به میدان آمدند، انجام این تخریب‌ها نمی‌توانست توسط عده‌ای افراد معمولی انجام شود خودشان اعتراف کردند برای چنین روزی دو سال مورد آموزش‌های حرفه‌ای قرار گرفتند تا برای چنین روزی آماده باشند.

رئیس کل دادگستری استان بابیان اینکه آمارها حاکی از عدم رضایت مردم از عملکرد سه قوه است، اضافه کرد: رضایتمندی مردم از عملکرد سه قوه در سطح خوبی قرار ندارد و این مهم علی‌رغم اقدامات و خدمات سه قوه باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد. قوه قضائیه به این نتیجه رسید تا در حوزه کاری خود آسیب‌شناسی کرده و درصد رضایت‌مندی مردم را افزایش دهد بر همین اساس سند تحول تدوین و به همه حوزه‌های قضایی کشور ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه‌داد: آسیب‌های مانع ارتقای سطح رضایتمندی مردم در قوه قضاییه مورد ارزیابی قرار گرفت و آسیب‌ها در ۳۳ سرفصل در قالب سند تحول نوشته شد. قوه مقننه و مجریه هم باید این آسیب‌شناسی را در حوزه کاری خود ایجاد کنند. چهار سال پیش قرار بر این بود قیمت بنزین و گازوییل به مرور افزایش یابد اما این امر اجرا نشد اگر مجلس مطالبه‌گری را به موقع انجام داده بود این وضعیت ایجاد نمی‌شد این مهم نشان دهنده این است که به وظایف عمل نشده است لذا باید برای جذب سرمایه اجتماعی باید همه تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: نظام به این راحتی خلق نشده است تا ما وظایف خود را به فراموشی سپرده و مردم وظایف و تکالیف ما را به ما گوشزد کنند برای مشکلات ایجاد شده همه باید هم فکر بوده و برای برون‌رفت از آن تلاش کنیم. دستگاه قضایی بر خود واجب می‌داند به دولت جهت خروج از این مشکل یاری دهد.

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات باید خط مشی رهبری را در پیش گرفته و از این مسیر خارج نشویم، برای توسعه تولید و رونق کارخانجات باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهیم. مبارزه با فساد و بی‌عدالتی و عدالت‌محوری از جمله موضوعات و سرفصل‌های سند تحول است که باید به آن پایبند باشیم؛ در اجرای عدالت همه باید عادل باشیم.

وی لزوم شفافیت‌سازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز مشکل عمده نظام قضایی، تقنینی و اجرایی این است که شفاف عمل نمی‌کنند‌. نظام اداری منفعل است و با این نظام نمی‌توان پیش رفت باید نظام منفعل جای خود را به نظام اداری جهادی دهد. برنامه‌ای برای افزایش رضایتمندی نداریم این برنامه‌ها باید احصا و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه خوب حرف می‌زنیم، سخنرانی می‌کنیم و ایده می‌دهیم اما مهم آن است که اقدامات عملیاتی و آسیب‌ها به راحتی رفع شود جامعه منحرف باید به سرخط بازگردانده شود. قوه قضاییه و دادگستری استان برای ایجاد تحول در جامعه نیازمند کمک همه دستگاه‌های اجرایی است، نباید اجازه داد قضات وقت خود را صرف پرداختن به پرونده‌های توهین و خشونت کنند بالابردن سعه صدر مردم باعث می‌شود تا از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری شود. ۱/۳ پرونده‌ها مربوط به مباحث خانوادگی است اگر این پرونده‌ها به شورای حل اختلاف ارجاع پیدا کند حجم گسترده‌ای از آمار پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رییس کل دادگستری استان مسؤلان را به حرکت انقلابی و مسولیت‌پذیری توصیه و تأکید کرد: برای قوانین و مقررات به اندازه کافی متولی وجود دارد، قوه قضائیه به تنهایی نمی‌‌تواند مباحث و آسیب‌ها را حل و فصل کند برای ورود جدی نیازمند کمک همگانی است. در اجرای قانون هریک وظیفه‌ای دارند که موظف هستند تکالیف قانونی خود را با حرکت انقلابی و نظام جهادی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تقویت شورای حل اختلاف ما را به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک دستگاه قضایی باشید. با استفاده از ظرفیت خیرین می‌توان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه نوجوانان را حل کرد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات هم مسؤلان را به برگزاری انتخاباتی سالم در عین ایجاد امنیت توصیه کرد و افزود: انتخابات سالم باید با حضور حداکثری و انقلابی نمود پیدا کند ما امانت‌دار مردم هستیم و باید برنامه‌های خود را در راستای افزایش اعتماد مردم پیش ببریم. همه در خصوص انتخابات موظف هستیم مر قانون را رعایت کنیم، هیات اجرایی نقش بسیار مهمی در تعیین صلاحیت کاندیداها دارند. باید مراقبت کرد تا افراد معاند نظام و انقلاب بر کرسی مجلس تکیه نزنند چراکه وضع قوانین نادرست به نظام ضربه می‌زند.

انتهای پیام
captcha