تهیه اطلس جامع تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در اراک
کد خبر: 3860896
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

تهیه اطلس جامع تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در اراک

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تهیه اطلس جامع تبیین شخصیت حضرت امام یک ضرورت است چراکه هرچقدر ما بر روی اندیشه حضرت امام کار کنیم هنوز هم جای کار باقی است و تهیه اطلس جامع می‌تواند اقدامی مؤثر برای شناساندن شخصیت امام راحل به نسل جوان باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی صبح امروز 10 آذرماه در یازدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار استان مرکزی برگزار شد، گفت: امروز مجموعه کارهای محتوایی انجام شده در ذیل کنگره به یک جریان تبدیل شده است هر چند روز یک باری طرح‌ها و ایده‌های تازه‌ای برای برنامه‌های گام دوم کنگره ارائه می‌شود که قابل تقدیر است.

وی افزود: اقدامات گسترده‌ای در خصوص پرداختن به اندیشه امام در کنگره انجام شده که تهیه بیش از ۱۵ کتاب و ارائه بیش از صدها مقاله تخصصی بخشی از این کارهای محتوایی است. همچنین تهیه اطلس جامع حضرت امام می‌تواند در کنار کارهای محتوایی کنگره جای بگیرد و در واقع این کار یک ضرورت است چراکه هرچقدر ما بر روی اندیشه حضرت امام کار کنیم هنوز هم جای کار باقی است و تهیه اطلس جامع می‌تواند اقدامی موثر برای شناساندن شخصیت امام راحل به نسل جوان باشد که باید رویکردهای اطلس با محوریت جوانان و نوجوانان باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: استفاده از شخصیت های برجسته علمی و فکری که به طور ویژه بر روی شخصیت حضرت امام کار کرده اند می تواند مسیر را برای ما مشخص کند تا بتوانیم اقداماتمان را طبق چارچوب و افق اصلی برداریم. منظومه فکری امام و مقام معظم رهبری افقی به سمت تشکیل تمدن اسلامی دارند و لذا ما هم باید کلیه کارهای محتوایی را با افق تشکیل تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.

این مقام مسئول اردوهای یک روزه برای دانشجویان را فرصتی مناسب دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده ۶۰ هزار دانشجو از اردوهای گردشگری شهید مجید ایزدپناه مد نظر دانشگاهیان است که می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای تربیت نسل انقلابی ایجاد شود. آثار و برکات فعالیت‌های محتوایی کنگره روز به روز در حال نمود پیدا کردن است و یکی از همین نمادها درگیرشدن دانشگاه‌ها با موضوع امام و شهدا است که دستاوردهای مناسبی هم داشته است. امروز در استان مرکزی جریان‌سازی خوبی به برکت کنگره شهدا شکل گرفته که باید این جریان تقویت شود و استمرار پیدا کند.

سردار کریمی تصریح کرد: محتویات نمایشگاه سیره و سبک زندگی کربلایی کاظم ساروقی آماده شده که به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و همه به خصوص دانشجویان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. در گام دوم کنگره شهدای استان طرح‌های بسیار خوبی در خصوص کربلایی کاظم ساروقی پیشنهاد شده که همه این طرح‌ها باید به شکل یک برنامه جامع دیده شوند تا از هرگونه پراکندگی و موازی‌کاری پرهیز شود. کلیه حرکت‌های در گام دوم کنگره باید به شکل هدفمند و بر اساس اهداف انجام شوند و در واقع انسجام در برنامه‌ها می‌تواند ما را به اهداف والا نزدیک سازد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: آن چیزی که ضرورت دارد این است که کلیه برنامه‌های با محوریت کربلایی کاظم ساروقی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که ماندگار باشند. نیاز است اصل طرح جامع کربلایی کاظم ساروقی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود تا در مورد اجرایی شدن و جزئیات آن برنامه‌ریزی شود چراکه فراهم شدن زیرساخت‌ها در این خصوص برای استمرار کار یک ضرورت است. همچنین پرداختن به حوزه کودکان در برنامه‌های محتوایی کنگره باید بیشتر قابل توجه باشد.

سردار کریمی گفت: امروز ستاد کنگره تبدیل به یک قرارگاه جامع فرهنگی شده چراکه افراد، کمیته‌ها و کار‌گروه‌های مختلفی در این قرارگاه کارهای فرهنگی عمیقی انجام می‌دهند. سه محور اصلی در برنامه‌های گام دوم کنگره پیش‌بینی شده که کار قرآنی با رویکرد کربلایی کاظم ساروقی، کار فرهنگی با محوریت امام و پرداختن به شهدا از جمله این محورها هستند که هم‌افزایی زیرمجموعه‌های کنگره در این سه محور یک ضرورت است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه‌های سال آینده با این ۳ محور انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری پرداختن به معارف انقلاب با دو بعد مبانی انقلاب و تاریخ انقلاب است، افزود: کنگره شهدای استان در خصوص تاریخ انقلاب کارهای خوبی انجام داد ولی نیاز است بر روی مبانی بیشتر کار شود. طرح ولایت که کار تشکیلاتی عمیق در راستای کار کردن بر روی مبانی انقلاب است که انتظار این است در گام دوم نیروهای انقلاب تجهیز شوند و طرح ولایت می‌تواند این کار بزرگ را انجام دهد. امروز طرح ولایت یک تکانه‌های فرهنگی در کشور ایجاد کرده که اگر این حرکت استمرار پیدا کند قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می‌کند.

وی دفاع از انقلاب اسلامی را نیازمند ابزار دانست و ادامه داد: طرح ولایت می‌تواند به عنوان یک ابزار برای دفاع از انقلاب استفاده شود. از ابتدای انقلاب آن جریانی که جلوی هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد جریان ناب انقلاب بود که امروز آن تفکر عمیق انقلابی باید تشکیل و تقویت شود. نباید بگذاریم جوانان و نوجوانان فاصله بیشتری با تفکرات عمیق انقلاب بگیرند و کار کردن بر روی مبانی انقلاب یک ضرورت است.

سردار کریمی گفت: آن چیزی که برای نسل جدید باید در اولویت باشد قانع کردن منطقی و علمی آنها نسبت به مبانی انقلاب اسلامی است و متاسفانه ما در قبال حجم گسترده تبلیغات دشمن در جنگ فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم. فطرت نوجوانان بسیار پاک است ولی بسیار آسیب‌پذیر که اگر ما وظیفه خود را به خوبی انجام ندهیم قطعا مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد چراکه بسیاری از شبهات از ناآگاهی‌ها است. امروز همه اقشار جامعه نیازمند طرح ولایت هستند و لذا بسیج اقشار باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراگیر کردن آن برای آحاد جامعه را مد نظر داشته باشد و در این خصوص زمینه‌های لازم فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: ضعف‌ها و نقاط قوت طرح ولایت در دوره‌های گذشته باید بررسی شود تا با یک هم‌افزایی در کنار یکدیگر بتوان این طرح را به نحو شایسته‌ای فراگیر کرد. قرارگاه شهید بهنام محمدی ظرفیت بسیار مناسبی برای پرداختن به معارف انقلاب دارد که از این ظرفیت گسترده هم باید به نحو شایسته‌ای استفاده کرد و تاکنون این طرح دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام
captcha