مهم‌ترين سرمايه نيروی انتظامی در پيشبرد مسئوليت‌ها
کد خبر: 3860910
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

مهم‌ترين سرمايه نيروی انتظامی در پيشبرد مسئوليت‌ها

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتماد مردمی به عنوان مهم‌ترين سرمايه نيروی انتظامی در پيشبرد مسئوليت‌ها گفت: ارتقای توانمندی و حرفه‌ای‌گرايی، تعهدی برای ناجا در كيفی‌سازی و توسعه خدمت‌رسانی به آحاد شهروندان است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در شورای ستادی فرماندهی انتظامی استان مركزی با اشاره به همدلی و وفاق ملی در کنترل اغتشاشات اخیر در کشور، با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های صورت گرفته دستگاه‌های امنیتی و مسئول و اهتمام ويژه پليس استان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی یادآور شد: با همراهی آحاد مردم و پيش‌بينی و مديريت صحيح صورت گرفته، حوادث اخير به خوبی در استان مديريت شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی مشارکت و همراهی مردم در توليد امنيت را امری انکارناپذير دانست و افزود: ما بر اين باور هستيم که امنيت بدون حضور مردم امکان‌پذير نيست چرا که اين مردم هستند که با مشارکت و تعامل خود با نيروی انتظامی امنيت را در جامعه توليد و نهادينه می‌سازند و همکاری و تعامل شهروندان موجب تامين هر چه بهتر امنيت جامعه خواهد شد.

سرهنگ مفخمی شهرستانی تصريح كرد: امروز پليس بايد در همه ماموريت‌ها از پتانسيل عظيم مردمی در پيشبرد اهداف و برقراری امنيت استفاده ‌می‌کند، زيرا امنيتی که از پشتوانه مردم برخوردار نباشد، ناپايدار است.

وی با تاکید بر تحقق بيانيه گام دوم انقلاب به عنوان خط مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد‌: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دشمن‌های زیادی داشتیم و مردم نیز در تنگناهای اقتصادی و فقر فرهنگی بودند و محیط خارج کشور علیه ما بود.

اين مقام مسئول تصريح كرد: با توجه به اینکه هدف نهائی انقلاب اسلامی، نجات بشریت از چنگال ظلم و بی‌عدالتی است، امیدواریم که این پرچم به زودی توسط رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر (عج) سپرده و وعده‌های الهی محقق شود.

فرمانده انتظامی استان افزود‌: امروز شاهدیم که دشمنان قسم‌خورده انقلاب با تمام توان وارد جنگ اقتصادی تمام‌عیار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و از طریق تحریم و فتنه‌گری می‌خواهند مانع دستیابی ملت ایران به اهداف عالیه خود شوند.

رئیس پلیس استان مرکزی با اشاره به این که استفاده هدفمند از اعتماد مردمی، مهم‌ترين سرمايه اجتماعی نيروی انتظامی در انجام موفقیت‌آمیز طرح‌های مختلف پلیسی است، یادآور شد:‌ افزایش سرمایه اجتماعی پلیس و اعتماد مردم و همكاری مؤثر سازمان‌ها از موارد هموار‌کننده مأموریت‌های نیروی انتظامی است، بنابراین بي‌شك می‌توان گفت همكاری مردم با پلیس نشان‌‌دهنده اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

سرهنگ مفخمی شهرستانی رعایت قانونمداری، ایجاد عدالت اجتماعی و اعتماد آفرینی را از مؤلفه‌های لازم در انجام ماموریت‌های مختلف پلیسی بر شمرد و بيان داشت: از آن‌جا که مقوله نظم و امنيت، بيش از هر مقوله اجتماعي ديگر، مقوله‌اي عمومي و مردمي است، پليس به عنوان سازماني که مسئوليت سنگيني در حوزه برقراري نظم عمومي و امنيت اجتماعي بر عهده دارد، بيش از هر سازمان و نهاد ديگري نيازمند توجه به رويکرد پاسخگويي است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی انضباط را پيش‌زمينه اصلي تامين امنيت و پايه و اساس کار و ماموريت‌هاي پليس در جامعه دانست و بيان داشت: فرماندهان و مسئولان بايد در اين مقوله اهتمام کافي داشته باشند و با نظارت مستمر بر زير مجموعه بر تحکيم پايه‌هاي انضباطي تاکيد کنند.

فرمانده انتظامي استان مرکزی با تأكيد بر اينكه اقدامات حوزه مديريت بحران بايد مقتدرانه، هوشمندانه، مدبرانه و مسئولانه انجام شود، اظهار داشت: همدلي، انسجام و وحدت از مؤلفه‌هاي مهم و اثربخش در حوزه مديريت بحران بوده، كه همواره بايد مدنظر فرماندهان و كاركنان باشد.

وي افزود: بايد متعهدانه تلاش كنيم تا خدمتگزار شايسته‌اي به مردم و نظام اسلامي باشيم و از هيچ تلاشي در تعالي رفتار فردي و سازماني و تأمين سلامت اداري دريغ نكنيم.

سرهنگ مفخمی شهرستانی در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به جنگ نرم استكبار جهاني عليه ملّت عزتمند ايران اسلامي تصريح كرد: تعميق باورهاي ديني، گسترش ارزش‌هاي اسلامي و پايبندي به اخلاقيات و معنويات شكست دشمن در عرصه جنگ نرم را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha