روحیه جهادی؛ شاخصه جوانان جمعیت هلال‌احمر
کد خبر: 3861147
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

روحیه جهادی؛ شاخصه جوانان جمعیت هلال‌احمر

گروه اجتماعی ــ سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور داشتن روحیه جهادی را شاخصه جوانان جمعیت هلال‌احمر دانست و افزود: هلال‌احمر نهادی عمومی، غیردولتی، غیرسیاسی و غیرجناحی است، کار سیاسی در جمعیت هلال‌احمر جایگاهی ندارد زیرا ما انسان‌محور کار می‌کنیم.

«روحیه جهادی»؛ شاخصه جوانان جمعیت هلال احمر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا بامداداصل، سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور، امروز، یازدهم آذر در مراسم تجلیل از طلاب و جوانان خدمت‌رسان به خانواده‌های سیل‌زده در استان‌های لرستان و خوزستان که در سالن زیتون هلال‌احمر برگزار شد، با بیان این نکته که فرهنگ ما ایرانیان فرهنگ روحانی‌محور است، اظهار کرد: فعالیت روحانیون تنها به منابر، مساجد و تکایا خلاصه نشده است حضور روحانیون در مناطق سیل‌زده دلالت براین دارد که در شرایط سخت و بحرانی پابه‌پای جوانان وارد عمل می‌شوند.

وی بیان کرد: روحانیون هر گاه کار بر زمین مانده‌ای باشد جهادی وارد عمل شده و اجازه نمی‌دهند خدمت به مردم معطل بماند. آنان همواره برای خود کار تولید می‌کنند و علاقه دارند در همه زمینه‌ها خدمت‌رسان باشند.

بامداد‌اصل دور بودن از تکلّف و خودستایی را شاخصه بارز جامعه روحانیت برشمرد و اضافه کرد: آنان در میادین سازندگی و رفع مشکلات مردم هر جایی که نیاز به کمک‌رسانی باشد حاضر بوده و بدون اینکه برای خود جایگاه اجتماعی والایی تعریف کنند در راستای اهداف نظام و بقای آن قدم بر می‌دارند.

وی در ادامه جوانان را از جمله سرمایه‌های نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: بیش از 30 درصد سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با سران سه قوه، مجموعه‌های انتظامی و نظامی و ... به جوانان اختصاص دارد. امید رهبر به شما جوانان است و شایسته نیست امید ایشان را ناامید کنید.

این مقام مسئول داشتن روحیه جهادی را شاخصه جوانان جمعیت هلال احمر دانست و از جوانان خواستار عدم فراموشی روحیه خدمت‌رسانی داوطلبانه شد و افزود: هلال احمر نهادی عمومی، غیردولتی، غیرسیاسی و غیرجناحی است، کار سیاسی در جمعیت هلال احمر جایگاهی ندارد، ما انسان‌محور کار می‌کنیم و نشان می‌دهیم جوان ایرانی است که در شرایط بحرانی می‌تواند به هم‌نوع خودش بدون گرایش سیاسی، قومی، قبیله ای و مذهبی کمک‌رسان باشد.

بامداد‌اصل در پایان خطاب به جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از آنان خواست تا نقاط محروم و آسیب‌پذیر را شناسایی و در صدد رفع مشکلات برآمده و آموزش‌های لازم را برای رو به رو شدن در شرایط بحرانی به مردم بدهند. برنامه‌ریزی منسجم الفبای هلال احمر است و برای تحقق گام دوم انقلاب در رفع محرومیت اقشار مختلف مورد استفاده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از مدیران مدارس علمیه استان و مسئولان کانون‌های طلاب جمعیت هلال احمر استان و جمعی از جوانان فعال در این حوزه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha