مردم استان مرکزی با نجابت و کرامت اجازه بروز اغتشاش را به دشمن ندادند
کد خبر: 3861164
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

مردم استان مرکزی با نجابت و کرامت اجازه بروز اغتشاش را به دشمن ندادند

گروه اجتماعی – آیت‌الله دری نجف‌آبادی در رابطه با اتفاقات اخیر و بروز شرارت و آشوب در برخی استان‌های کشور گفت: مردم استان مرکزی به دلیل نجابت، کرامت و فهم گسترده، اجازه بروز اغتشاش و اقدامات سخیفانه در استان را از دشمن سلب کردند و تبعیت از رهبر انقلاب را در راهپیمایی به اثبات رساندند.

مردم استان مرکزی با نجابت و کرامت اجازه بروز اغتشاش را به دشمن ندادند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز، یازدهم آذر در مراسم تجلیل از طلاب و جوانان خدمت‌رسان به خانواده‌های سیل زده در استان‌های لرستان و خوزستان که در سالن زیتون هلال احمر برگزار شد، از درخشش و فعالیت‌های بسیار خوب طلاب و جوانان استان در خصوص امدادرسانی به سیل‌زدگان ابتدای سال جاری تقدیر کرد و گفت: استان در بخش‌های مختلف امدادرسانی خوش درخشید.

وی بابیان اینکه طلاب و جوانان با اقدامی انقلابی در سرپل ذهاب و دیگر مناطق در کمتر از 4 ساعت حاضر شدند، تصریح کرد: مردم استان از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمی‌کنند همه برای کمک به مردم سیل‌زده بسیج شده و دغدغه داشتند تا کمک‌رسانی‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

آیت‌الله دری نجف‌‌آبادی اضافه کرد: مردم و مسئولان استان مرکزی با همه توان فداکاری کرده و از تمام ظرفیت با توجه به اینکه استان نیز خسارت‌هایی هرچند اندک از سیل دیده بود برای امدادرسانی استفاده کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه استان مرکزی خدمات خود به مردم سیل‌زده خوزستان، بخش‌هایی از ایلام و استان لرستان را بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام داد، اظهار کرد: استان در دهه امامت و ولایت با بسیج همگانی 50 هزار غذا طبخ و بین مردم محروم توزیع کرد.

وی به برگزاری کنگره ملی نقش حضرت امام در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام در حجم بسیار گسترده که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت برگزار شد. در کنگره اصلی بیش از 15 هزار نفر حضور داشتند. در زمان اربعین نیز از زرندیه تا مرز مهران نیز 50 موکب راه‌اندازی شد، موکب‌هایی هم در مرز مهران و فاصله نجف تا کربلا به خدمت‌رسانی زائران مشغول بودند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین در رابطه با اتفاقات اخیر و بروز شرارت و آشوب در برخی استان‌های کشور گفت: مردم استان مرکزی به دلیل نجابت، کرامت و فهم گسترده، اجازه بروز اغتشاش و اقدامات سخیفانه در استان را ندادند و تبعیت از رهبر انقلاب را در راهپمایی انجام شده به اثبات رساندند.

وی باتأکید براینکه اتفاقات پیش آمده در دو سال اخیر در استان همچون برگزاری کنگره، اطعام نیازمندان، امدادرسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان باید توسط اندیشمندان و پژوهشگران مورد واکاوی قرار گیرد، تصریح کرد: این خدمت‌رسانی‌ها در 50 سال قبل از پیروزی انقلاب اتفاق نمی‌افتاد صدا و سیما باید ورود کرده و به این محورها بپردازد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بابیان اینکه هلال‌احمری‌ها صالحین هستند و ما دوستدار آنان هستیم، اظهار کرد: جوانان فعال در حوزه هلال احمر در بُعد پیشگیری ورود جدی داشته باشند، فعالیت‌های آنان می‌تواند ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد، این افراد به عنوان اعضایی صادق، دلسوز، امین، وظیفه‌شناس، ناصح بدون کمترین انتظار با بیشترین بازدهی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

به گفته این مقام مسئول اعضای جمعیت هلال احمر سربازان بدون تکلف بوده و با انگیزه الهی مشغول به فعالیت هستند. آنان خدمت رسانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدمات عمرانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را جزو واجب‌ترین کار‌ها می‌دانند.

وی افزود: جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر موظف هستند با روحیه جهادی و هدایت درست جوانان و نوجوانان را از چنگال گرگ‌صفتان استکبار جهانی نجات و در مسیر علی ابن ابیطالب(ع) قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی جلوگیری از آلوده شدن جوانان این سرزمین را جزو وظایف و تکالیف جمعیت هلال احمر برشمرد و بر ضرورت آگاه‌سازی جوانانی که اسیر توطئه دشمن شدند تأکید کرد و گفت: وظیفه شما تنها صیانت از مردم در برابر حوادث نیست بلکه هدایت افکار عمومی از تکالیف بسیار مهم شما به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha