لزوم تغییر نگاه سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش
کد خبر: 3861818
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

لزوم تغییر نگاه سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهایی که سالیان قبل تربیت شده‌اند در حوزه اقتصادی اثربخشی لازم را ندارند، لذا نوع نگاه و نگرش سازمان برنامه و بودجه به این مرکز آموزشی باید تغییر کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی امروز، چهاردهم آذر در 252اُمین جلسه شورای اداری استان که در استانداری این استان برگزار شد گفت: نگاه سازمان برنامه و بودجه کشور باید به موضوع آموزش و پرورش تغییر کند تا این تغییر نگرش ایجاد نشود اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: در بررسی کلان کشور جایگاه آموزش و پرورش باید ارتقا یابد، اگر آموزش و پرورش به جایگاه خود نرسد آثار آن را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی خواهیم دید.

منتخب مردم اراک در خانه ملت اضافه کرد: در هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در آموزش و پرورش نمی‌کنیم بابت این مهم سنوات بعد با مشکل و چالش مواجه می‌شویم. به دلیل اینکه سال‌های قبل در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم امروز آثار آن را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌بینیم.

مقدسی افزود: نیروهایی که سالیان قبل تربیت شده و سرمایه‌گذاری‌هایی که کردیم در حوزه اقتصادی اثربخشی لازم را ندارند لذا نوع نگاه و نگرش سازمان برنامه و بودجه به این مرکز آموزشی باید تغییر کند. اخیرا هم این وزارت خانه چند پیشنهاد با کمک دولت به مجلس ارسال کرده که مورد تصویب قرار گرفت اما این فعالیت‌ها کافی نیست.

کوهستانی، معاون مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش هم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه گزارش 6 ماه نخست سال 98 نشان از همت بلند مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان دارد، اظهار کرد: حضور استاندار به عنوان عالی ترین مقام کشوری استان در شورای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

کوهستانی از تحقق بیش از 80 درصد مصوبات و دستور جلسات در سال جاری ابراز خرسندی کرد و افزود: در بازیدهای صورت گرفته از 8 استان عموما بازدیدها در قالب شکل و ساختارها شوراها و انجام دستورجلسات، بایگانی، رسیدگی‌های استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود که خوشبختانه در استان مورد بررسی قرار گرفت و بسیار عالی بود.

این مقام مسئول یکی از اساسی‌ترین مباحث در شوراها بررسی و پرداختن به مسائل مالی است. شورای آموزش و پرورش این اختیار را دارد مباحث را بررسی و در بالاترین مرجع رسیدگی استان همچون شورای آموزش و پرورش مطرح کند.

کوهستانی با تأیید مصوبه تبدیل به احسن و تجاری شدن 12 هزار متر از فضای آموزش و پرورش، ادامه داد: تبدیل فضاهای مازاد به احسن فرصتی است که می‌توان با ارتباط خوب فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ایجاد کرد که این مهم به توسعه پایدار کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha