دستور استاندار مرکزی به شهرداری‌ها برای راه‌اندازی شهرک ترافیک
کد خبر: 3861821
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

دستور استاندار مرکزی به شهرداری‌ها برای راه‌اندازی شهرک ترافیک

گروه اجتماعی – استاندار مرکزی تأکید کرد: به همه شهرداری‌ها ابلاغ شود تا روند راه‌اندازی شهرک ترافیک تسریع شود، حتی اگر امکان راه‌اندازی شهرک ندارند در اتاقی با فضاسازی لازم فرهنگ ترافیک را به دانش‌آموزان آموزش داده و آنان این فرهنگ را به خانواده انتقال دهند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، چهاردهم آذر در 252اُمین جلسه شورای اداری استان که در استانداری این استان برگزار شد از عملکرد خوب آموزش و پرورش در شش ماهه نخست سال جاری تقدیر کرد و گفت: تحقق بیش از 80 درصد مصوبات این بازه زمانی نشان از فعالیت خوب این مرکز آموزشی، عزم جدی تمام مجموعه و استفاده از همه توان برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های نظام دارد.

وی لزوم بررسی و ارزیابی پروژه مهر مدارس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها در جلسه آینده در خصوص نحوه انجام پروژه مهر مدارس در دستور کار قرار گیرد لذا ساز و کار شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار با بیان این نکته که در استان شهرداری‌ها و شوراها در حد توان پای کار بوده و از مجموعه آموزش و پرورش حمایت می‌کنند، اظهار کرد: امید است مباحث مطروحه از سوی این مجموعه فرهنگی آموزشی توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده اجرای برنامه‌های مصوب در هفته ملی شورای آموزش و پرورش را که در دهه پایانی دی‌ماه با حضور یکی از مقامات وزارت خانه برگزار می‌شود مهم برشمرد و افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته شورای آموزش و پرورش شهرداری‌ها و شوراهای شهری نیز ورود پیدا کنند.

وی به فعالیت‌های قابل توجه شهرک ترافیکی نیز اشاره کرد و افزود: مصوبه تأسیس شهرک ترافیکی در شهرهای مهاجران، شهر جدید امیرکبیر و دلیجان در دستور کار قرار گیرد، چراکه با تقویت این مراکز می‌توان کاهش چشم‌گیر خسارات و تلفات جانی را شاهد بود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: به همه شهرداری‌ها ابلاغ شود تا روند راه‌اندازی شهرک ترافیک تسریع شود، حتی اگر امکان راه‌اندازی شهرک ندارند در اتاقی با فضاسازی لازم فرهنگ ترافیک را به دانش‌آموزان آموزش داده و آنان این فرهنگ را به خانواده انتقال دهند.

آقازاده اخذ مجوز 12 هزار متر تجاری‌سازی در فضاهای مازاد آموزش و پرورش را فرصتی برای ایجاد توسعه پایدار و درآمد‌زایی دانست و اضافه کرد: سالن ورزشی 22 بهمن اراک نیز تا دو یا سه ماه آینده به آموزش و پرورش بازگردانده می‌شود تا عملیات تخریب، ساخت و تجهیز توسط خیرین انجام شود.

این مقام مسئول از رشد خوب آموزش و پرورش استان در ردیف‌های عمرانی خبرداد و افزود: با تلاش‌های سازمان نوسازی مدارس شاهد افزایش ردیف عمرانی در این مجموعه هستیم و خوشبختانه جهش خوبی در افزایش فضای آموزشی استان شاهد هستیم.

سید احمد سجادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به کمبود نیروهای آموزشی در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان، به کمبود امکانات ورزشی به ویژه در مدارس روستایی، نبود تناسب بین نیروهای بازنشسته و جذب نیروهای جدید، نبود امکان بومی‌گزینی معلمان و آموزگاران به دلیل سیاست‌های کلان کشوری، وجود فضاهای اضافی و آسیب‌زا به ویژه در مدارس روستایی، نبود رعایت اصول استاندارد و ایمن‌سازی در برخی مدارس را در قالب دیگر مشکلات بیان کرد.

وی به تفاوت مدارس حاشیه شهرها و روستاها با دیگر مناطق رفاهی از نظر کیفیت تجهیزات آموزشی و رفاهی تصریح کرد: علاوه بر این مسائل فرسودگی بیش از حد ساختمان برخی مدارس روستایی نیز بر مشکلات این حوزه افزوده است.

سجادی ادامه داد: شواهد میدانی در بازدید از مدارس استان بیانگر آن است که واحدهای آموزشی شهرستان‌های خمین، محلات و فراهان وضعیت به نسبت بهتری دارند، مدارس شهرستان‌های شازند، تفرش، آشتیان، زرندیه، خنداب و کمیجان در حد استاندارد و مدارس شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان وضعیت چندان مطلوب نیست.

رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم گفت: باوجود کمبود نیرو در حوزه آموزش و پرورش این استان، تجمیع فضاهای آموزشی در مدارس یک نفره، پنج نفره و زیر ۱۰ نفر ضروری است که در این راستا نیاز به مطالعات دقیق و علمی است.

انتهای پیام
captcha