رأی مردم، حق‌الناس است
کد خبر: 3862141
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

رأی مردم، حق‌الناس است

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار کرمان با بیان اینکه هیچ تبعیضی در نام‌نویسی از داوطلبان نداریم، گفت: صیانت از آرای مردم تأکید مقام معظم رهبری است، رأی مردم حق‌الناس است که باید از آن پاسداری کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی بابایی، فرماندار کرمان شامگاه جمعه، 15 آذرماه در نشست انتخاب معتمدین هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمان و راور که در سالن ولایت فرمانداری کرمان برگزار شد، گفت: در طول دوران انقلاب، انتخابات مظهر اراده مردم برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در کرمان شاهد انتخابات خوبی باشیم و مردم مشارکت باشکوهی داشته باشند، افزود: امور کشور با اتکا به آرای عمومی رعایت می‌شود و در قانون اساسی کشور آمده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در کشور است و امام(ره) فرمود مجلس در رأس امور است، بیان کرد: اگر مجلس مترقی داشته باشیم زمینه توسعه پایدار در استان و کشور فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه 8 نفر عضو اصلی و 5 نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل هیئت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه کرمان و راور انتخاب می‌شوند، یادآور شد: از شهریورماه جلسات رسمی برای برنامه‌ریزی انتخابات در فرمانداری کرمان آغاز شده است.

بابایی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این دوره از انتخابات همزمان با سراسر کشور از دهم آذر آغاز شده و 16 آذر آخرین روز ثبت‌نام است، گفت: تا امروز 51 نفر از حوزه انتخابیه کرمان و راور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که از این تعداد 42 نفر مرد و 9 نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه از روز 17 آذرماه اعضای هیئت اجرایی کار خود را آغاز می‌کنند و اولین مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها را انجام می‌دهند، اظهار کرد: در ماده 31 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده که بلافاصله بعد از دستور برگزاری انتخابات فرماندار موظف است ظرف شش روز هیئت اجرایی انتخابات را با حضور هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان و دادستان تشکیل دهد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه جلسه با حضور 23 نفر رسمیت پیدا کرده است، گفت: بر اساس قانون هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی نباید با داوطلبان حوزه انتخابیه نسبت نسبی و سببی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت اصل بی‌طرفی به تمام همکاران تأکید شده و هیچ تبعیضی در نام‌نویسی از داوطلبان نداریم، تصریح کرد: صیانت از آرای مردمی تأکید مقام معظم رهبری است و به تمام همکاران بیان شده که رأی مردم حق‌الناس است و باید دقت کنند.

بابایی با اشاره به اینکه فرماندای مسئول اجرای قانون انتخابات است، تأکید کرد: تمام سعی خود را برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه به‌کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha