مردم تشنه عدالت هستند
کد خبر: 3862289
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

مردم تشنه عدالت هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه دلیجان گفت: جمهوری اسلامی ایران در دنیایی پر آشوب، ستمگر و ستم‌پذیر الگوی عدالت، عدالت‌‌مندی و عدالت‌پروری است البته که همه تکلیف داریم طعم شیرین عدالت را به مردم به ویژه محرومان بچشانیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه دلیجان، امروز، ۱۶ آذر در شورای اداری که در فرمانداری دلیجان برگزار شد، به سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه‌(س) اشاره کرد و گفت: تمام حوزه‌های علمیه از قم نشأت گرفته و این مهم یکی از برکات وجود آن حضرت است.

وی به فرازی از آیه ۸ سوره مبارکه مائده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ» استناد کرد و افزود: خداوند همواره فرمودند از به پا دارندگان عدالت باشید، در خیلی از موارد به پا داشتن توصیه شده است که از آن جمله می‌توان به اقامه حکومت الهی و توحیدی و نماز اشاره کرد.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان این نکته که طبق آیه یاد شده حکومت الهی و توحیدی در ایران شکل گرفته است، در تشریح اقامه نماز در جامعه تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا نماز در جامعه و خانواده‌ها نهادینه و اقامه شود که ضرورت پرداختن نوجوانان به نماز بسیار توصیه می‌شود.

امام جمعه دلیجان یکی از دلایل مهم برپایی حکومت الهی را اقامه عدل برشمرد و اظهار کرد: عدالت باید در همه‌جا اقامه شود و وظیفه ماست که در این مسیر گام‌هایی برداریم، اقامه عدالت خطاب به همه است و کسی نمی‌تواند در این زمینه شانه خالی کند. دستگاه قضایی مهمترین دستگاهی است که اقامه عدل را به نحو احسن اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام غفوری اضافه کرد: همه ما در هر پست و مقامی که هستیم موظفیم سعی کنیم عدالت بماند و حرف اول جامعه را بزند. جمهوری اسلامی ایران در دنیایی پر آشوب، ستمگر و ستم‌پذیر الگوی عدالت، عدالت‌‌مندی و عدالت‌پروری است البته مردم تشنه عدالت هستند که همه تکلیف داریم طعم شیرین عدالت را به مردم به ویژه محرومان بچشانیم.

امام جمعه دلیجان گفت: مردم با همه وجود باید احساس عدالت کنند و برای تحقق این مهم باید راهکارهایی ارائه شود، همه در برابر اقامه عدل مدنظر قرآن مسؤل هستیم اگر عدالت مدنظر کلام وحی در جامعه نهادینه شود در جامعه معترضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha