اقدامات حفاظتی در هفت اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد
کد خبر: 3862295
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

اقدامات حفاظتی در هفت اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد

گروه فرهنگی ــ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از انجام اقدامات حفاظتی در هفت اثر تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی، معاون این اداره کل از انجام اقدامات حفاظتی در هفت اثر تاریخی این استان خبر داد و گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت هفت اثر تاریخی در این استان، در ۲ ماه اخیر هزینه شده‌ است.

وی این بناها و محوطه‌ها را شامل امامزاده فضل و یحیی محلات، تپه سرسختی شازند، محوطه تاریخی ذلف آباد، مجموعه تاریخی بازار اراک، خانه حاج آقا محسن اراکی و درمانگاه دهنو خنداب عنوان کرد.

کریمی افزود: سازه‌های قدیمی به دلیل  مصالحی که در آنها استفاده شده در معرض خطر هستند و باید تدابیر لازم برای استحکام آنها و کاهش خسارت‌های ناشی از  بارندگی انجام شود.

معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه سقف و بام آثار تاریخی در فصل بارش همواره در معرض خطر و آسیب قرار دارد، فعالیت‌های حفاظتی در این بخش انجام می‌شود.

کریمی اضافه کرد: با توجه به تعدد و گستردگی محوطه‌ها و بناهای تاریخی در استان مرکزی و ضرورت تخصیص اعتبار کلان برای مرمت آثار بخصوص در خارج از شهرها، موارد اضطراری و در خطر تخریب در اولویت حفاظت قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برخی بناهای تاریخی مانند آب‌انبارها، کاروانسراها و دیگر ابنیه در خارج از شهرها قرار دارند و متولی خاصی برای نگهداری از این آثار نیست که برای رفع این مشکل می‌توان با واگذاری بناهای مذکور به مدت معلوم و بر اساس قانون به بخش خصوصی، آنها را مرمت و حفاظت کرد.

انتهای پیام
captcha