شتاب‌دهنده قرآنی تأسیس می‌کنیم/ جزئیات پانزدهمین رویداد «طلوع برکت»
کد خبر: 3862413
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
رحیم خاکی در برنامه افق:

شتاب‌دهنده قرآنی تأسیس می‌کنیم/ جزئیات پانزدهمین رویداد «طلوع برکت»

گروه اقتصاد ــ رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی اظهار کرد: از حدود هشت ماه پیش شروع به نامه‌نگاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کردیم و در حال رایزنی برای ایجاد یک سوله بزرگ به عنوان شتاب‌دهنده قرآنی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، رحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، عصر امروز شنبه 16 آذرماه در برنامه افق رادیو قرآن به ارائه توضیحاتی درباره پانزدهمین رویداد استارت‌آپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» پرداخت و گفت: وقتی به دفتر مرکزی و مشخصاً معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی وارد شدم، به کارهایی روی آوردم که تاکنون در جامعه و حتی در سطح جهان اسلام به آن پرداخته نشده است، لذا مرکز قرآنی دانشگاهیان، خبرگزاری قرآن، مسابقات ملی دانشجویان و ده‌ها عنوان دیگر راه‌اندازی شد که همگی به ثمر نشست.

وی افزود: در سال‌های اخیر به علت توجه به کسب‌وکارهایی که در جامعه نیاز است، با مطالعه بازار جهان اسلام که سهم کشور ما در آن با همه قابلیت‌هایی که داریم، بسیار ناچیز است، یک مجموعه تخصصی را تحت عنوان مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی راه‌اندازی کردیم و الحمدلله این مرکز در چهار سال گذشته پایه‌های خود را ایجاد کرده است.

خاکی گفت: قطعاً آزمون و خطا در کار ما بود، اما همکاران ما در این مرکز زحمات زیادی کشیدند و با شرکت‌های زیادی هم همکاری داشتیم و الان تلاش می‌کنیم که آنها را در راستای حمایت از کسب‌وکارهای اسلامی تبدیل به برند کنیم.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی اظهار کرد: مثلاً در حوزه تکنولوژی‌های لازم برای بازارهای مالی، افرادی نرم‌افزاری راه‌اندازی کرده‌اند که در زمینه صندوق‌های وام خانگی فعالیت می‌کند. این نرم‌افزار با آنها به همکاری می‌پردازد و با ایجاد این شرکت حدود 18 نفر هم مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگر یک خط کامپیوتری با عنوان واضح ایجاد کردند که قبلاً در اختیار نبود و حتی قرآن آن را هم طراحی و چاپ کردند و به فروش رساندند. ما طی چندین ماه در مرکز رشد در خدمت آنها بودیم و در نهایت به سودآوری هم رسیدند. گروهی دیگر با عنوان نوران داریم که مشخصاً در حوزه مد و لباس به فعالیت می‌پردازند. این افراد لباس لازم برای قشر مذهبی جامعه را طراحی می‌کنند.

خاکی یادآور شد: بنده از این فرصت استفاده می‌کنم که عرض کنم ما در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، یک کریدور بین‌المللی برای ارتباط این شرکت‌های استارت‌آپی خودمان با رویدادهای بین‌المللی در حوزه دینی و قرآنی فعال کرده‌ایم و این ارتباطات بین‌المللی منجر به امکانی برای فروش محصولات آنها می‌شود. بازار محصولات اسلامی یک بازار چند ده میلیاردی است و حتی غیرمسلمانان هم از برند حلال استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بیان کرد: ما یک کلینیک کسب و کارهای دینی و قرآنی داریم که در آن، از اساتید و کارآفرینان برتر کشور برای مشاوره و انتقال تجربیات استفاده می‌‌کنیم. رویدادهای مختلف دیگری همانند «کافه محفل» را برگزار می‌‌کنیم. ما هر دو هفته یکبار یک جمع صمیمی با حضور علاقه‌مندان به مباحث استارت‌آپی برگزار می‌کنیم که به تبادل نظر و ارائه ایده می‌پردازند.

وی بیان کرد: اکنون با همکاری استودیو مبین، این برنامه‌ها را به شکل استاندارد تولید می‌‌کنیم که قابلیت بهره‌برداری و انعکاس آن هم وجود داشته باشد و همچنین بتوانیم در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهیم.

خاکی در پاسخ به این پریسش که اگر شخصی دارای طرح و ایده‌ای در حوزه اسلامی قرآنی باشد چه خدماتی به وی ارائه می‌دهید و چگونه می‌توانند با شما همکاری کنند؟ افزود: این افراد می‌توانند به آدرس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی به نشانی quranati.ir/ مراجعه کنند یا با شماره 66410180 تماس بگیرند و از طریق همکاران ما فرم‌های ارائه ایده را دریافت کنند، سپس با معرفی ایده خود از آنها دعوت می‌شود و در نهایت، یک جلسه حضوری اولیه با آنها خواهیم داشت و اگر ایده عملیلاتی بود، آن را به مرحله داوری ارسال می‌کنیم و در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر رای بیاورد، ما امکاناتی همانند یک اتاق یا میز در اختیار آنها قرار خواهیم داد و از ارگان‌های تبلیغی همانند خبرگزاری ایکنا نیز برای حمایت و رشد آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی ادامه داد: همچنین کمک‌هزینه اعزام به رویدادهای بین‌المللی و برخی جوایز برای آنها در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر این، در راستای فروش محصولات این گروه‌ها اقدام به رایزنی می‌کنیم. این اقدامات منجر به افزایش انگیزه برای توسعه این نوع از کسب و کارهای خواهد شد.

وی گفت: پانزدهمین رویداد «طلوع برکت» در روزهای 19، 20 و 21 آذرماه در مجمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد. 120 نفر در قالب 42 گروه نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند. این گروه‌ها در سه روز، هم کارگاه آموزشی دارند و کار خود را پخته‌ و ایده‌های خود را معرفی می‌کنند. در روز سوم نیز داوری صورت خواهد گرفت و برای گره‌های منتخب نیز استفرار در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی قطعی است.

خاکی یادآور شد: اکنون دیگر وقت ثبت‌نام برای پانزدهم دوره تمام شده است، چون چند روز دیگر این کار را شروع خواهیم کرد. برنامه دیگر ما هکاتون است که در مورد لباس و زیورآلات است. پارسال با محوریت سوره کوثر برگزار شد و امسال هم با محوریت سوره شمس در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

جزئیات شانزدهمین رویداد «طلوع برکت»/ شتاب‌دهنده قرآنی تأسیس خواهیم کرد

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بیان کرد: ما از حدود هشت ماه پیش شروع به نامه‌نگاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کردیم و در حال رایزنی برای یک سوله بزرگ به عنوان شتاب‌دهنده قرآنی هستیم؛ گرچه در کار دینی و قرآنی باید واقع گرایانه عمل کنیم چون بودجه‌های حمایتی جوابگو نبوده است. البته کارهای خوبی هم صورت گرفته ولی در بسیاری از مواقع به خوبی حمایت نشده است.

وی افزود: بازار محصولات دینی و قرآنی باید یک بازار واقعی و متکی به خود باشد و در واقع روی پای خود بایستد. باید بتوانیم در بازارهای بین‌المللی همانند اوراسیا و کشورهای عربی حضور داشته باشیم و محصولات خود را بفروشیم. ما برای حمایت از این نگاه‌ها درخواست تشکیل این مرکز شتاب‌دهنده را داشتیم و حتی لوکیشن آن را هم مشخص کرده‌ایم.

خاکی گفت: محورهای رویداد ما شامل تولیدمحتوای چندرسانه‌ای‌ گردشگری و توریسم، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، سلامت و محصولات حلال، وب و اپلیکشین، اسبا‌ب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، مد و لباس اسلامی و فین تک اسلامی است. البته چند کارگاه آموزشی هم در این رویداد با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم که از دو هفته دیگر حداقل ده جلسه به صورت هفتگی «کافه محفل» را در استان قم برگزار کنیم. نامه‌نگاری‌هایی هم با همه جهادهای دانشگاهی سراسر کشور انجام شده که اگر امکان آن فراهم بود به شهرستان‌ها هم استاد بفرستیم و در آنجا هم «کافه محفل» برگزار شود.

وی ادامه داد: اختتامیه پانزدهمین رویداد طلوع برکت در روز 21 آذرماه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد. مردمی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند در اختتامیه این رویداد حضور پیدا کنند، اما در سایر روزهای این رویداد صرفاً کسانی‌که ثبت نام کرده‌اند، امکان حضور دارند.

خاکی در پایان یادآور شد: از مدیران محترم جهاد دانشگاهی به ویژه جناب آقای شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، و جناب آقای فرزام، رئیس سابق این سازمان که در بنیانگذاری مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بسیار مؤثر بودند، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکر می‌‌کنم که بسیار با ما همکاری کردند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۸:۴۰
0
0
این شتاب دهنده چیه ؟ بیشتر توضیح دهید . بازی با کلمات نباشه !
captcha